16 July 2010, 18:03
Gelukkig heb ik altijd een Stromberg bij de hand. Het schroefje gaat er van de zijkant in (van de luchtschuif)en kan van daaruit niet ontsnappen ri. venturi, dus dat kan nooit in de motor verdwenen zijn. Als het er niet inzat is het vergeten. De naaldhouder blijft ook zonder schroefje nog best een poosje klem zitten.
Zet de oude naald terug als-ie nog vrij op en neer door de sproeier gaat, dan kan je er prima tijdelijk mee mee rijden. De afstelling is niet of nauwelijks veranderd.
Zo'n klein schroefje (zo dik als een luciferhoutje, 7-8 mm lang) kan makkelijk door het blok heen vliegen, zonder schade ook nog wel.
Het is uiteraard een UNC schroefje (British Made), lijkt op onze M4. In de UNC wereld ben je dan bij No. 10 of No. 12, beide 24 tpi (vraag me niet waarom ze die maten met No. beginnen). Het is wel na te maken als je van een boutje de kop afzaagt en een schroevedraaiergleuf erin vijlt.
Zet de oude naald terug als-ie nog vrij op en neer door de sproeier gaat, dan kan je er prima tijdelijk mee mee rijden. De afstelling is niet of nauwelijks veranderd.
Zo'n klein schroefje (zo dik als een luciferhoutje, 7-8 mm lang) kan makkelijk door het blok heen vliegen, zonder schade ook nog wel.
Het is uiteraard een UNC schroefje (British Made), lijkt op onze M4. In de UNC wereld ben je dan bij No. 10 of No. 12, beide 24 tpi (vraag me niet waarom ze die maten met No. beginnen). Het is wel na te maken als je van een boutje de kop afzaagt en een schroevedraaiergleuf erin vijlt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969