10 June 2010, 16:59
Dat gas blijven hangen heb ik wel eens gehad met mijn Volvo 66's, rijdend met vaste snelheid op de snelweg, in een beetje vochtig weer, boven het vriespunt, op benzine. Dan vroor de gasklep vast en kon ik vol in de remmen (ook een automaat, maar dan eentje die je beter niet tijdens het rijden in N kon zetten) ri. een parkeerplaats. Alwaar de boel rap ontdooide en ik weer verder kon Daffen.
De 66 heeft wel een verwarmd spruitstuk om dit te voorkomen, maar dat slibte achter mekaar dicht. Jouw spruitstuk heeft dat ook, maar is het ook aangesloten?
Behalve dat zou ik de gasstangen en veren smeren. En de inlaatpakking nalopen en alle boutjes en moertjes die los geweest zijn, misschien is er eentje losgetrild.
De 66 heeft wel een verwarmd spruitstuk om dit te voorkomen, maar dat slibte achter mekaar dicht. Jouw spruitstuk heeft dat ook, maar is het ook aangesloten?
Behalve dat zou ik de gasstangen en veren smeren. En de inlaatpakking nalopen en alle boutjes en moertjes die los geweest zijn, misschien is er eentje losgetrild.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969