3 June 2010, 17:53
Funsdaf schreef:Bedankt voor de bruikbare info.Zuurstar schreef:Moet ook de steun van mijn automaatbak veranderen en bak bediening/ aandrijfas veranderen.
Heb nu een BW 71 bak, dacht een bw 55 maar is dus een bw71 AW71 dus
Heeft er iemand op dit forum al eens een 6 cilinder vv voor een 4 cilinder met behoud van zijn automaatbak?
Het betreft een 264 uit 79' en bij een PRV zit de bak dus verder naar voren en moet dus naar achteren
De bak die van de 6 cylinder af komt past niet op de 4 cylinder. Het belhuis is anders. Je kunt dit belhuis wel om zetten, maar je kunt ook gewoon een AW71 van een 4 cylinder zoeken, die zijn er genoeg. (belhuizen van een 6 cylinder zijn veel zeldzamer).
Steun van de automaatbak kun je waarschijnlijk zo verplaatsen, zitten genoeg gaten in het chassis. Maar de steun van een 4 cylinder is wel anders dan van een 6 cylinder. Maar dat is even de vraag welke steun ze gebruikt hebben met de ombouw van BW55 naar AW71 in het verleden.
kortere aandrijfas kun je waarschijnlijk zo vinden voor de 4 cyl. Anders kan ik de as wel voor je inkorten en ballanceren.
Ook opletten of je olieleidingen nog lang genoeg zijn, die zijn bij de AW71 ombouw al verbogen waarschijnlijk.
Schakelstang kun je gewoon inkorten (doorslijpen en weer aan elkaar lassen). Of een zoeken van een 4 cyl aw71.
Goede update van je site!
Leuke hebbedingetjes
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard