30 May 2010, 17:25
Wat al 2 maal is gezegd maar dan bij deze
, je kleppen staan te krap of in ieder geval een paar.
Is natuurlijk niet raar als hij zolang heeft stilgestaan en gebruik van een andere soort benzine (octaan gehalte)en niet te vergeten een andere berijder, teller was misschien nog nooit boven 120 geweest, waren meestal toch wat oudere mensen die een 300 serie kochten.
Soms is het na een kop revisie en een paar 100km ook gebruikelijk dat je een schuddende motor krijgt omdat je kleppen zijn ingelopen en dus anders gaan staan , zelf ondervonden en ze stonden echt netjes bij de eerste afstelling.
En remolie rond je carburateur vernevelen geeft inderdaad veel rook, bij ons in het zuiden gebruiken we remreiniger in spuitbus

Als di alles niet helpt is de voet van je carburateur misschien wel krom, demonteer hem eens en leg er eens een rij of rechte liniaal overheen.
Kan je ook voor je kleppen gaat stellen doen, rot cabs zijn meestal krom, is tenslotte maar een gegoten aluminium geheel met weinig stevigheid.
Succes

Is natuurlijk niet raar als hij zolang heeft stilgestaan en gebruik van een andere soort benzine (octaan gehalte)en niet te vergeten een andere berijder, teller was misschien nog nooit boven 120 geweest, waren meestal toch wat oudere mensen die een 300 serie kochten.
Soms is het na een kop revisie en een paar 100km ook gebruikelijk dat je een schuddende motor krijgt omdat je kleppen zijn ingelopen en dus anders gaan staan , zelf ondervonden en ze stonden echt netjes bij de eerste afstelling.
En remolie rond je carburateur vernevelen geeft inderdaad veel rook, bij ons in het zuiden gebruiken we remreiniger in spuitbus


Als di alles niet helpt is de voet van je carburateur misschien wel krom, demonteer hem eens en leg er eens een rij of rechte liniaal overheen.
Kan je ook voor je kleppen gaat stellen doen, rot cabs zijn meestal krom, is tenslotte maar een gegoten aluminium geheel met weinig stevigheid.
Succes
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard