28 May 2010, 22:30
Haha, bedankt, maar ik woon in de Achterhoek dus ik rij daar niet helemaal voor naar "De Grote Stad" 
@ Jambon; onlangs (zo'n 1500 km geleden) was de benzinepomp kapot en zijn alle leidingen doorgeblazen. Daarnaast is de carburateur vorig jaar gereviseerd. Toen ik 1500 km geleden de vlotterkamer loshad en ik zag dat er wederom gom onderin zat (zo'n 6.000 km daarvoor had ik hem al schoongemaakt, toen kocht ik hem), heb ik besloten geen loodvervanger meer te tanken (hier is nog gewoon 98 met loodvervanger te krijgen aan de pomp) maar normale 98.
Vanwege een schade aan een andere auto hier is de 345 ontzettend veel gebruikt (1.000 km in een week).
Het gekke is dat de motor niet reageert op het lostrekken van de stekker van de stationairboring, hoewel ik dit kanaal toch echt heb gereinigd en zelfs de carburateurpakking heb aangepast op het bypasskanaal. Die stationairboring werkt echter wÃl gewoon (klikje + het in- en uittrekken van het staafje).
De gasklep staat ook goed afgesteld. Kortom, ik snap er werkelijk helemaal niks van.
Ik had gehoopt hier terecht te kunnen, bij de 300-club is er eigenlijk niet zoveel ervaring met de B19A. Tot nog toe ben ik hier nog prima geholpen en heb al veel geleerd (o.a. door veel oude topics te lezen), maar ik heb nog geen vergelijkbaar geval aan het mijne ontdekt.
Gebruik is gewoon 1:12, olieverbruik zo'n 1:15.000 (wordt nog steeds beter), geen koelvloeistofverbruik, alles netjes helder...
Edit: laat ik trouwens even een plaatje bij het praatje doen, anders is het hier ook maar zo saai.

@ Jambon; onlangs (zo'n 1500 km geleden) was de benzinepomp kapot en zijn alle leidingen doorgeblazen. Daarnaast is de carburateur vorig jaar gereviseerd. Toen ik 1500 km geleden de vlotterkamer loshad en ik zag dat er wederom gom onderin zat (zo'n 6.000 km daarvoor had ik hem al schoongemaakt, toen kocht ik hem), heb ik besloten geen loodvervanger meer te tanken (hier is nog gewoon 98 met loodvervanger te krijgen aan de pomp) maar normale 98.
Vanwege een schade aan een andere auto hier is de 345 ontzettend veel gebruikt (1.000 km in een week).
Het gekke is dat de motor niet reageert op het lostrekken van de stekker van de stationairboring, hoewel ik dit kanaal toch echt heb gereinigd en zelfs de carburateurpakking heb aangepast op het bypasskanaal. Die stationairboring werkt echter wÃl gewoon (klikje + het in- en uittrekken van het staafje).
De gasklep staat ook goed afgesteld. Kortom, ik snap er werkelijk helemaal niks van.
Ik had gehoopt hier terecht te kunnen, bij de 300-club is er eigenlijk niet zoveel ervaring met de B19A. Tot nog toe ben ik hier nog prima geholpen en heb al veel geleerd (o.a. door veel oude topics te lezen), maar ik heb nog geen vergelijkbaar geval aan het mijne ontdekt.
Gebruik is gewoon 1:12, olieverbruik zo'n 1:15.000 (wordt nog steeds beter), geen koelvloeistofverbruik, alles netjes helder...
Edit: laat ik trouwens even een plaatje bij het praatje doen, anders is het hier ook maar zo saai.
![[Afbeelding: IMG_0680.jpg]](http://i29.photobucket.com/albums/c255/Volvofiel/IMG_0680.jpg)
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL