20 May 2010, 07:44
Tussenlager heb ik vervangen, met een klein trekkertje losgehaald, en met een hol uitlaatbuisje weer op zn plek getikt.
Maar, nog steeds ben ik niet helemaal tevreden. Er zit een enigszins gonzend geluid rond 80 km/u, en ik verdenk toch de aandrijfas omdat ik deze ook gewisseld heb met de M46. Ik kreeg toen 2 losse assen erbij, een korte en het langere stuk naar achteren. Van de achterste heb ik het kruisstukje thv het diffentieel al vervangen. De andere 2 hebben geen speling.
Wat wel zou kunnen is dat de as 180 graden verkeerd in mekaar zit geschoven ivm balancering.Ik heb mijn oude as die ik keurig had afgetekend naast de huidige gelegd zodat de kruiskoppelingen goed staan t.o.v. mekaar. Maar dan nog kun je er 180 graden naast zitten met het oog op de balancering. Zou kunnen.. Ook de KLOINK is soms hoorbaar met wegtrekken, maar of dat een gonzend geluid veroorzaakt? Reactierubbers achteras? Schakelen gaat wat beter, koud wat stroef.
Als ik alle reacties lees over geluiden aandrijving is de 240/740 hier best gevoelig voor en is het soms lastig te vinden.
Ook dacht ik nog aan mn winterbanden achter die er nog onder zitten. Zou toch suf zijn als het daaruiit komt! Aan de andere kant, dan had ik het met de M45 ook moeten horen. En zo piekeren we voort... ;D
Maar, nog steeds ben ik niet helemaal tevreden. Er zit een enigszins gonzend geluid rond 80 km/u, en ik verdenk toch de aandrijfas omdat ik deze ook gewisseld heb met de M46. Ik kreeg toen 2 losse assen erbij, een korte en het langere stuk naar achteren. Van de achterste heb ik het kruisstukje thv het diffentieel al vervangen. De andere 2 hebben geen speling.
Wat wel zou kunnen is dat de as 180 graden verkeerd in mekaar zit geschoven ivm balancering.Ik heb mijn oude as die ik keurig had afgetekend naast de huidige gelegd zodat de kruiskoppelingen goed staan t.o.v. mekaar. Maar dan nog kun je er 180 graden naast zitten met het oog op de balancering. Zou kunnen.. Ook de KLOINK is soms hoorbaar met wegtrekken, maar of dat een gonzend geluid veroorzaakt? Reactierubbers achteras? Schakelen gaat wat beter, koud wat stroef.
Als ik alle reacties lees over geluiden aandrijving is de 240/740 hier best gevoelig voor en is het soms lastig te vinden.
Ook dacht ik nog aan mn winterbanden achter die er nog onder zitten. Zou toch suf zijn als het daaruiit komt! Aan de andere kant, dan had ik het met de M45 ook moeten horen. En zo piekeren we voort... ;D

