3 May 2010, 13:38
Ondertussen is het omzetten achter de rug, en hoewel ik veel problemen voorzag bleek het een eitje. Alle moeren waren zonder noemenswaardige moeite te verwijderen, alles kwam direct los, en toen eenmaal alles geplaatst was liep de auto vrijwel gelijk, zowel benzine als LPG. Die nachtmerries wat betreft afstellen van deze setup zijn dus volledig achterwege gebleven ik vraag me af waarom zovelen deze conversie afraden.
Uiteindelijk ben ik voor de originele B20B naalden gegaan, type KN, en deze leveren redelijke prestaties. Op de snelweg kom ik prima mee, alleen lijken ze iets te rijk bij volledig op het gas bij hogere snelheid (125+), de auto begint dan duidelijk in te houden. Maar aangezien ik voornamelijk op gas rijd en het probleem zich pas bij (te) hoge snelheden voordoet levert dat niet echt een probleem op. Wellicht vervang ik de naalden nog eens met naalden met een iets armere top.
De afstelling op gas is perfect. Afstelling benzine is niet perfect maar goed genoeg. Stationair op benzine is niet volledig synchroon en iets te laag in de toeren, maar dat is prima met de fast-idle (choke) op te vangen. Bij het rijden nergens last van en loopt de motor prima.
Het geluid is een hele verbetering, optrekken iets feller (zou natuurlijk tussen de oren kunnen zitten...) en het plaatje hartstikke mooi. Al met al geslaagde operatie die ik niemand zou afraden.
Uiteindelijk ben ik voor de originele B20B naalden gegaan, type KN, en deze leveren redelijke prestaties. Op de snelweg kom ik prima mee, alleen lijken ze iets te rijk bij volledig op het gas bij hogere snelheid (125+), de auto begint dan duidelijk in te houden. Maar aangezien ik voornamelijk op gas rijd en het probleem zich pas bij (te) hoge snelheden voordoet levert dat niet echt een probleem op. Wellicht vervang ik de naalden nog eens met naalden met een iets armere top.
De afstelling op gas is perfect. Afstelling benzine is niet perfect maar goed genoeg. Stationair op benzine is niet volledig synchroon en iets te laag in de toeren, maar dat is prima met de fast-idle (choke) op te vangen. Bij het rijden nergens last van en loopt de motor prima.
Het geluid is een hele verbetering, optrekken iets feller (zou natuurlijk tussen de oren kunnen zitten...) en het plaatje hartstikke mooi. Al met al geslaagde operatie die ik niemand zou afraden.