2 May 2010, 10:19
witte 245 schreef:Ik loop met het idee om tzt mijn 245 uit 1982 te voorzien van een 5 cill 20V van een 850 of er een 6 cill 24V van een 960 d'rin te hangen. Info om een 850 motor d'rin te hangen heb ik maar wat moet er allemaal gebeuren om een 6 cill 24 V passend in de motorruimte te krijgen en hoe zit het met de wijziging op het kenteken, ik zal wel naar de RDW moeten maar zal ie op kenteken te krijgen zijn.
Ik zit ook op het Big opel forum en daar worden regelmatig 4 cill rekords omgezet op 6 cill en 6 cill naar V8 (chevrolet motor). Met andere woorden zij krijgen op legale wijze een wijziging op het kenteken en kunnen gewoon rijden en apk is ook geen probleem. Zal dit te maken hebben met een bepaald bouwjaar??
Misschein zijn er mensen die deze conversie al hebben uitgevoerd.
Leuk!
Ikzelf zou voor mijn 264 gle ook graag een 6 cill 24V van een 960 met bak willen inbouwen.
Dus misschien leuk om er een soort gezamenlijke wisje datje voor op te richten.
Heb nu een bw55 bak en PRV 2,7 weet er iemand of de automaatbak van de 960 zonder zichtbare ombouw van interieur te plaatsen is?
Er is natuurlijk best wel veel te vinden over ombouw maar soms niet echt wat je zoekt zoals duidelijke uitleg en foto's.
Overigens de ombouw die ik wil uitvoeren lijkt me goed te doen, of heb ik het mis?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard