29 April 2010, 10:06
Marc1970 schreef:Heb je het gasklephuis al eens afgesteld? Een deel van het stat. komt van de minimale opening vd gasklep, de rest wordt bijgeregeld door de ECU: http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/En...Adjustment
Zal dit binnenkort ook eens doen. Zal ook de weerstand van de bougiekabels een meten, maar verwacht hier geen problemen mee. Zijn nieuw, origineel Volvo. Met de oude kabels schudde het blok ook al.
Over de rubbertjes van de injector. Heb hier even op gegoocheld en kwam uit op een Jaguar forum. Hier beschrijft iemand het probleem van de schuddende motor en alle mogelijke oplossingen die hij heeft geprobeerd. Hier wordt aangegeven dat de rubbertjes toch een behoorlijke invloed hebben op de compressie. Rubbertjes die niet goed afsluiten zorgen voor valse lucht, ongelijke compressie en dus onbalans in de cilinders. Dit zou resulteren in een schuddend blok. Klinkt wel aannemelijk. Hij zegt ook dat wanneer je de injectoren met de hand makkelijk kun draaien, je er vanuit kunt gaan dat er daar lucht lekt. Bij mij kan ik ze behoorlijk makkelijk met de hand draaien. Ik ga dus binnenkort ook maar eens op de struin voor de rubbertjes, wie weet helpt het.