28 April 2010, 15:09
Marc1970 schreef:Kleppen stellen is belangrijk, per 'reeks' (in/uit) mag er hooguit 0,10 mm verschil inzitten.
Gisteravond de klepspeling opgemeten. Denk dat het wel goed is, want gemiddeld zaten ze zo tussen de 0.35 en 0.40mm. Uitersten waren 0.30 en 0.45mm. Per reeks zat er nergens meer dan 0.10mm verschil in. Reden om te stellen, of is dit nog goed genoeg?
Verder heb ik de vacuumslangen tussen carterontluchting en vlamdover en van vlamdover naar inlaatspruitstuk vervangen. De eerste had een scheur en de 2e was helemaal hard geworden. Andere slangen zijn nog redelijk soepel en/of zitten vast met kabelklemmen.
Ook brandstoffilter vervangen. Injectoren schoongemaakt en rubber ringen ingevet, niet vervangen door nieuw. Stationaire hulpluchtregelaar gereinigd, slang tussen LMM en inl.spruitstuk schoongemaakt.
Hij loopt op het gehoor wel aardig stationair nu, maar je ziet het blok nog wel onregelmatig wiebelen. Waar kan ik verder nog kijken?
Toch kleppen stellen? Injectoren vernieuwen? Of alleen de ringetjes?