22 April 2010, 03:44
Marc1970 schreef:[img width=800 height=600]http://img504.imageshack.us/img504/3953/flexplaat.jpg[/img]
Dit is de flexplaat van een B20, de starterkrans zit met een paar flinke klinknagels aan een ronde plaat vast. In dit geval zijn de gaten van die klinknagels uitgelubberd, kan gebeuren.
De dikke ring bij de N is de adapter, die in het gat van de krukas gaat waar normaal het toplager zit. De schijven met zes gaten zitten voor en achter de flexplaat.
De koppelomvormer zit met vier bouten hieraan vast, deze bouten kan (moet) je losdraaien om bak en blok te scheiden. Verwijder hiervoor het aluminium verbindsstuk tussen blok en bak, dan zie je de bouten langskomen als je de krukas verdraait.
Carlo is voor mij bezig met het ombouwen van m'n 244 van handbak naar automaat en (ik heb het zelf nog niet gezien) volgens alle informatie die ik nu heb mis ik "de dikke ring bij de N op deze foto"...
Heeft iemand deze ring liggen, of een sloper met een automaat waar de ring uitgehaald kan worden?
Helaas geen Volvo meer..