21 April 2010, 10:08
Toch nog een vraag over het patroon van de temperatuurmeter.
Zoals eerder gemeld, de thermostaat is vervangen, de temperatuur blijft mooi op 9 uur bij het rijden maar in de opwarmfase loopt ie toch eerst behoorlijk op. Nu niet meer tot in het rood maar wel tot net daaronder. Het lijkt dat er eerst druk opgebouwd wordt om daarna weer af te nemen en tot normale waarden te komen. Dit gebeurt in de eerste 5 km na de koude start en alleen als de motor volledig is afgekoeld.
Motor heeft GEEN koelvloeitstoflekkage
Zou het kunnen dat de waterpomp wat mankeert. Schoepen beschadigd?????
Koppakking lek?. Geen olie in watertank en geen drap in de vuldop olie. ???
Verstopping of gedeeltelijke verstopping in koelsysteem. ?
Iets met de verdamper. ?
Graag nog wat advies vanuit vergelijkbare ervaringen.
Zoals eerder gemeld, de thermostaat is vervangen, de temperatuur blijft mooi op 9 uur bij het rijden maar in de opwarmfase loopt ie toch eerst behoorlijk op. Nu niet meer tot in het rood maar wel tot net daaronder. Het lijkt dat er eerst druk opgebouwd wordt om daarna weer af te nemen en tot normale waarden te komen. Dit gebeurt in de eerste 5 km na de koude start en alleen als de motor volledig is afgekoeld.
Motor heeft GEEN koelvloeitstoflekkage
Zou het kunnen dat de waterpomp wat mankeert. Schoepen beschadigd?????
Koppakking lek?. Geen olie in watertank en geen drap in de vuldop olie. ???
Verstopping of gedeeltelijke verstopping in koelsysteem. ?
Iets met de verdamper. ?
Graag nog wat advies vanuit vergelijkbare ervaringen.
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)