19 April 2010, 13:00
Volvo broeders,
Sorry ik moet me nog steeds voorstellen (volgt binnenkort)
Ik heb het volgende probleem met mijn volvo 245 uit 1982. Bij acceleren komt hoor ik een tikkend geluid die oploopt met het toerental van de motor. Ik heb d'r ook 3 traps met OD automaat onder hangen die ik qua oliepeil goed in de gaten hou zo ook het blok natuurlijk. Zodra ik op de gewenste snelheid zit is het tikken nagenoeg weg, je moet echt alle geluidsbronnen uitzetten en goed luisteren om nog wat getik te horen. Versnel ik weer dan hoor je het getik weer. De kleppen zijn 2 weken geleden door een volvo garage gesteld maar daarvoor had ik hetzelfde probleem.
Het gaat om:
B21 injectie met 290.000 op de teller
3 traps met OD van een polar uit 1994 (ook +/- 280.000 gelopen)
Stel dat het de nokkenas zou zijn, past dan een kop van een B23 uit 1994 met injectie zo op mijn B21. Want ik heb nog een B23 blok liggen van een polar uit 1994 maar ik weet niet in welke staat deze is en hoe lang die al uit de auto is.
Ik kan er natuurlijk mee door blijven rijden maar de grote vakantie nadert en dan trekken we weer de heuvels en bergen in en ik ben bang dat ik dan met brokken aan de kant van de weg kom te staan.
wie herkent mijn probleem en wat kan ik verwachten.
Sorry ik moet me nog steeds voorstellen (volgt binnenkort)
Ik heb het volgende probleem met mijn volvo 245 uit 1982. Bij acceleren komt hoor ik een tikkend geluid die oploopt met het toerental van de motor. Ik heb d'r ook 3 traps met OD automaat onder hangen die ik qua oliepeil goed in de gaten hou zo ook het blok natuurlijk. Zodra ik op de gewenste snelheid zit is het tikken nagenoeg weg, je moet echt alle geluidsbronnen uitzetten en goed luisteren om nog wat getik te horen. Versnel ik weer dan hoor je het getik weer. De kleppen zijn 2 weken geleden door een volvo garage gesteld maar daarvoor had ik hetzelfde probleem.
Het gaat om:
B21 injectie met 290.000 op de teller
3 traps met OD van een polar uit 1994 (ook +/- 280.000 gelopen)
Stel dat het de nokkenas zou zijn, past dan een kop van een B23 uit 1994 met injectie zo op mijn B21. Want ik heb nog een B23 blok liggen van een polar uit 1994 maar ik weet niet in welke staat deze is en hoe lang die al uit de auto is.
Ik kan er natuurlijk mee door blijven rijden maar de grote vakantie nadert en dan trekken we weer de heuvels en bergen in en ik ben bang dat ik dan met brokken aan de kant van de weg kom te staan.
wie herkent mijn probleem en wat kan ik verwachten.