30 March 2010, 09:58
Meestal waren de gaten van het formaat 5x10, ook wel meerdere in ÃÃn dorpelsectie. Waar ik mijn auto's laat keuren schrikken ze niet zo gauw van roest. Ze duwen en trekken er wel even goed tegenaan, allemaal "fair and square". Ik heb wel eens een gat na laten meten maar dat deden ze puur om mij een lol te doen.
Smorebrod, structureel helemaal in orde (ik geloof dat dit in Duitsland de voorgeschreven methode is) maar als je dit zo kaal wilt laten keuren wordt je teruggestuurd. Je mag wel rondom lassen maar niet puntsgewijs, om het netjes af te maken moet je tussen twee puntjes de zaak dichtlassen (kettinglassen).
Of je smeert er wat plamuur over en undercoating en dan kraait er geen haan meer naar.
Van de RDW:
Een roestschadereparatie moet zodanig zijn uitgevoerd dat het onderdeel, de bevestiging van het onderdeel of
de sectie van de bodemplaat zijn oorspronkelijke functie weer kan vervullen.
Artikel 24
1. Voor alle onderdelen, bevestigingen van onderdelen of secties van de bodemplaat waarvoor een
roestschadegradatie is gegeven, geldt dat:
a. reparaties met pasklare gedeelten, waarbij elk deel deugdelijk aan het oorspronkelijke materiaal is
gelast, toegestaan zijn;
b. vervanging van delen is toegestaan mits deugdelijk gelast dan wel bevestigd met bouten indien de
oorspronkelijke bevestiging heeft plaatsgevonden door middel van bouten of klinknagels;
c. een reparatie die niet volgens onderdeel a of b is uitgevoerd, als roestschade wordt aangemerkt en
beoordeeld, waarbij de grootte van de reparatie wordt gezien als de grootte van de roestschade, tenzij
anders wordt aangetoond.
2. Onder deugdelijk gelast zoals bedoeld in het eerste lid wordt verstaan:
a. kettinglassen welke ten minste 50% van de omtrek van het te lassen gedeelte bestrijken en goed zijn
verdeeld over die omtrek, of
b. proplassen (gatlassen) met ten minste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet
meer dan 20 mm.
Smorebrod, structureel helemaal in orde (ik geloof dat dit in Duitsland de voorgeschreven methode is) maar als je dit zo kaal wilt laten keuren wordt je teruggestuurd. Je mag wel rondom lassen maar niet puntsgewijs, om het netjes af te maken moet je tussen twee puntjes de zaak dichtlassen (kettinglassen).
Of je smeert er wat plamuur over en undercoating en dan kraait er geen haan meer naar.
Van de RDW:
Een roestschadereparatie moet zodanig zijn uitgevoerd dat het onderdeel, de bevestiging van het onderdeel of
de sectie van de bodemplaat zijn oorspronkelijke functie weer kan vervullen.
Artikel 24
1. Voor alle onderdelen, bevestigingen van onderdelen of secties van de bodemplaat waarvoor een
roestschadegradatie is gegeven, geldt dat:
a. reparaties met pasklare gedeelten, waarbij elk deel deugdelijk aan het oorspronkelijke materiaal is
gelast, toegestaan zijn;
b. vervanging van delen is toegestaan mits deugdelijk gelast dan wel bevestigd met bouten indien de
oorspronkelijke bevestiging heeft plaatsgevonden door middel van bouten of klinknagels;
c. een reparatie die niet volgens onderdeel a of b is uitgevoerd, als roestschade wordt aangemerkt en
beoordeeld, waarbij de grootte van de reparatie wordt gezien als de grootte van de roestschade, tenzij
anders wordt aangetoond.
2. Onder deugdelijk gelast zoals bedoeld in het eerste lid wordt verstaan:
a. kettinglassen welke ten minste 50% van de omtrek van het te lassen gedeelte bestrijken en goed zijn
verdeeld over die omtrek, of
b. proplassen (gatlassen) met ten minste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet
meer dan 20 mm.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

