30 March 2010, 08:17
De volvo loopt weer als een trein!
Alle vacuüm slangen vervangen en een poos met de afstelling bezig geweest en dat verschil is toch significant!
De motor schud helemaal niet meer en draait prachtig rustig rond.
Geeft toch een hoop voldoening!
Tevens het motorblok gereinigd en deze blijft kurkdroog. Enige zweetplekje zit bij de benzinepomp en de carterplug. Bij de benzinepomp is het een kwestie van een nieuwe pakking. Bij de carterplug is jammer genoeg aan 1 kant het carter een heel klein stukje ingedeukt waardoor de koperen ring moeite heeft om af te dichten. (Om een aantal uur een klein druppeltje)
Het uitlaat spruitstuk bleek achteraf toch krom te zijn waardoor deze op cilinder 2 nog steeds een beetje lekt. Hiervoor heeft Ben een advertentie bij gezocht gezet.
Ik heb zelf een advertentie (gezocht) gezet voor een draadboom van de motor. Deze is in niet zo'n goede staat en wil deze aan de hand van een compleet voorbeeld opnieuw fabriceren.
Ook op de ontsteking een probleempje gevonden, op het bovenste gedeelte zit wat speling. Dit is het deel wat aan de centrifugaal vervroeging vastzit. Hoort hier speling (je kan de rotor zijdelings bewegen) op te zitten? Lijkt mij persoonlijk niet omdat dit resulteert in een snel slijtende contactpuntjes. Het bruine nokje slijt er gewoon af..... :-\
Aan de hand van jullie mening ook zoeken wij misschien ook nog een ontsteking waarvan we alleen het bovenste gedeelte nodig hebben.
Ik wil bij deze Marc1970 bedanken voor zijn adviezen!
Foto's van het schone motorblok volgen!
Alle vacuüm slangen vervangen en een poos met de afstelling bezig geweest en dat verschil is toch significant!
De motor schud helemaal niet meer en draait prachtig rustig rond.
Geeft toch een hoop voldoening!
Tevens het motorblok gereinigd en deze blijft kurkdroog. Enige zweetplekje zit bij de benzinepomp en de carterplug. Bij de benzinepomp is het een kwestie van een nieuwe pakking. Bij de carterplug is jammer genoeg aan 1 kant het carter een heel klein stukje ingedeukt waardoor de koperen ring moeite heeft om af te dichten. (Om een aantal uur een klein druppeltje)
Het uitlaat spruitstuk bleek achteraf toch krom te zijn waardoor deze op cilinder 2 nog steeds een beetje lekt. Hiervoor heeft Ben een advertentie bij gezocht gezet.
Ik heb zelf een advertentie (gezocht) gezet voor een draadboom van de motor. Deze is in niet zo'n goede staat en wil deze aan de hand van een compleet voorbeeld opnieuw fabriceren.
Ook op de ontsteking een probleempje gevonden, op het bovenste gedeelte zit wat speling. Dit is het deel wat aan de centrifugaal vervroeging vastzit. Hoort hier speling (je kan de rotor zijdelings bewegen) op te zitten? Lijkt mij persoonlijk niet omdat dit resulteert in een snel slijtende contactpuntjes. Het bruine nokje slijt er gewoon af..... :-\
Aan de hand van jullie mening ook zoeken wij misschien ook nog een ontsteking waarvan we alleen het bovenste gedeelte nodig hebben.
Ik wil bij deze Marc1970 bedanken voor zijn adviezen!
Foto's van het schone motorblok volgen!