22 March 2010, 09:01
Bij deze even een update.
De afgebroken en verrotte tapeindes hebben we afgezaagd en uitgeboord. Nieuwe m8 helicoils gezet en nieuwe tapeindes erin.
Kop is dus weer in orde! Het uitlaat spruitstuk past perfect!
Ik heb ook wat delen van de bekabeling vernieuwd daar deze aardig verteert waren....
Dit weekend de auto weer opgebouwd, en nog een paar kleine klusjes te gaan voor het moment om te gaan starten.
Heb ik nog 2 vragen.
- Wat is de beste methode om het gehele koelsysteem te spoelen, vullen, + ontluchten.
- We hebben onder de klepstoters de bijgeleverde nieuwe rubbertjes gestoken. De oude waren zo oud en hard dat deze uit elkaar brokkelde. Nu deze nieuwe en iets hogere rubbertjes erin zitten is de klepspeling eigenlijk "0". De kleppen sluiten wel omdat de klepveren sterk genoeg zijn om het rubberringetje samen te persen. Hij heeft dus genoeg compressie.
Wie kent dit fenomeen en hoe moeten wij hiermee omgaan?
Ik hoor het graag!
De afgebroken en verrotte tapeindes hebben we afgezaagd en uitgeboord. Nieuwe m8 helicoils gezet en nieuwe tapeindes erin.
Kop is dus weer in orde! Het uitlaat spruitstuk past perfect!
Ik heb ook wat delen van de bekabeling vernieuwd daar deze aardig verteert waren....
Dit weekend de auto weer opgebouwd, en nog een paar kleine klusjes te gaan voor het moment om te gaan starten.
Heb ik nog 2 vragen.
- Wat is de beste methode om het gehele koelsysteem te spoelen, vullen, + ontluchten.
- We hebben onder de klepstoters de bijgeleverde nieuwe rubbertjes gestoken. De oude waren zo oud en hard dat deze uit elkaar brokkelde. Nu deze nieuwe en iets hogere rubbertjes erin zitten is de klepspeling eigenlijk "0". De kleppen sluiten wel omdat de klepveren sterk genoeg zijn om het rubberringetje samen te persen. Hij heeft dus genoeg compressie.
Wie kent dit fenomeen en hoe moeten wij hiermee omgaan?
Ik hoor het graag!