15 March 2010, 15:28
Dag beste leden van dit volvo forum! Hier de zwager van Ben (uit het bovenstaande verhaal) die hem wat ondersteuning probeert te geven.
Fijn om te zien dat er nog zoveel behulpzame mensen op deze aardbol rondlopen.
Ben zal zelf de update geven met foto's omtrent de vorderingen van dit project.
Zelf heb ik de volgende vraag:
In eerste instantie dachten wij dat de uitlaat er onder een te hoge spanning onder gemonteerd was en hierdoor de tap-eindes gebroken waren echter dit bleek niet het geval.
Tijdens het loshalen van de kopbouten bewoog het motorblok naar mijn inziens overmatig heen en weer.
Het afbreken van de tap-eindes is wellicht hieraan te relateren?
Hoeveel mag een B23 motor op zijn motorsteunen heen en weer bewegen? Misschien kan hiervoor een indicatie gegeven worden aan de hand van de olievuldop!? Of stel ik nu daadwerkelijk iets heel doms voor? :'(
Ik zal vandaag de motor ophanging (rubbers) controleren op fysieke scheuren ter controle. Ik hoop van jullie te horen!
Greets,
Bram
Fijn om te zien dat er nog zoveel behulpzame mensen op deze aardbol rondlopen.
Ben zal zelf de update geven met foto's omtrent de vorderingen van dit project.
Zelf heb ik de volgende vraag:
In eerste instantie dachten wij dat de uitlaat er onder een te hoge spanning onder gemonteerd was en hierdoor de tap-eindes gebroken waren echter dit bleek niet het geval.
Tijdens het loshalen van de kopbouten bewoog het motorblok naar mijn inziens overmatig heen en weer.
Het afbreken van de tap-eindes is wellicht hieraan te relateren?
Hoeveel mag een B23 motor op zijn motorsteunen heen en weer bewegen? Misschien kan hiervoor een indicatie gegeven worden aan de hand van de olievuldop!? Of stel ik nu daadwerkelijk iets heel doms voor? :'(
Ik zal vandaag de motor ophanging (rubbers) controleren op fysieke scheuren ter controle. Ik hoop van jullie te horen!
Greets,
Bram