14 March 2010, 14:41
het probleem is helaas niet alleen bij lpg, ook bij benzine.
Koude motor start goed, dan rijd ik weg
geef ik gas bij en valt hij terug...neem ik een beetje gas terug dan komt hij weer op.
laat ik gaspedaal los slaat hij af en wil dan niet meteen weer starten, toch eens kijken naar de inlaatlucht, als ie niet meteen wil starten betekent dat naar mijn inzicht dat ie ut "platselijk" erg koud heeft, net als letterlijk het ijsklompje in mijn carb destijds, dat ontdooit weer en srt ie weer. Totdat de boel op temperatuur is en dan heeft ie de warme lucht niet meer nodig..startmotor draait wel goed dan, logisch, hij heeft al gelopen en bijgeladen, je hebt nu geen 12V maar iets van 13,5 in je accu zitten en draait de startmotor sneller.., , maar het is net alsof de brandstoftoevoer even is afgesloten... zie boven...
(Gasinstallatie is trouwens ingebouwd door HPO autogassystemen oostelbeers) [b]Ok, maar je hebt ut ook op benzine, dan zijn beide systemen hoogstwaarschijnlijk in orde, kijk ff of je zo'n klepje in je luchtinlaat hebt, zo niet dan heeft een E motor een andere manier van warme lucht binnenhalen en moet r nu iemand die daar verstand van heeft ff antwoord geven, kan nooit veel zijn. Zit r zo'n geribbelde aluminium buis op de motor en zit ie nog op z'n plek, niet afgescheurd...??
Koude motor start goed, dan rijd ik weg
geef ik gas bij en valt hij terug...neem ik een beetje gas terug dan komt hij weer op.
laat ik gaspedaal los slaat hij af en wil dan niet meteen weer starten, toch eens kijken naar de inlaatlucht, als ie niet meteen wil starten betekent dat naar mijn inzicht dat ie ut "platselijk" erg koud heeft, net als letterlijk het ijsklompje in mijn carb destijds, dat ontdooit weer en srt ie weer. Totdat de boel op temperatuur is en dan heeft ie de warme lucht niet meer nodig..startmotor draait wel goed dan, logisch, hij heeft al gelopen en bijgeladen, je hebt nu geen 12V maar iets van 13,5 in je accu zitten en draait de startmotor sneller.., , maar het is net alsof de brandstoftoevoer even is afgesloten... zie boven...
(Gasinstallatie is trouwens ingebouwd door HPO autogassystemen oostelbeers) [b]Ok, maar je hebt ut ook op benzine, dan zijn beide systemen hoogstwaarschijnlijk in orde, kijk ff of je zo'n klepje in je luchtinlaat hebt, zo niet dan heeft een E motor een andere manier van warme lucht binnenhalen en moet r nu iemand die daar verstand van heeft ff antwoord geven, kan nooit veel zijn. Zit r zo'n geribbelde aluminium buis op de motor en zit ie nog op z'n plek, niet afgescheurd...??