14 March 2010, 10:56
volgens mij, en dat weet ik van een carburateur auto, heb je bij LPG geen choke nodig, LPG is al gasvormig en nog meer lucht zou niet werken. Wat voor mijn gevoel wel nodig is, is voorverwarmde lucht tijdens de "koude" periode. Bij mijn oudere auto zit daarvoor een "hotspot" tegen de uitlaat. voor het luchtfilter zit een klep met bi-metaal die er voor zorgt dat eerst de langs de uitlaat stromende en verwarmde lucht wordt aangesproken en zodra de uitlaat heter wordt gaat het klepje een andere stand aannnemen zodat ie meer lucht vanaf de voorzijde van de auto pakt.
Ik heb ooit met een sportfilter gereden en daar zit geen voorziening op wat zoveel beteknde dat de carburateur zelfs bevroor als het maar onder 5 graden buitentemp zakte.
In jouw geval heb je de koude LPG + koude buitenlucht, ik stel me voor dat er op een latere injectiemotor ook ergens een voorverwarmconstructie zit die wellicht niet werkt..?
Ik heb ooit met een sportfilter gereden en daar zit geen voorziening op wat zoveel beteknde dat de carburateur zelfs bevroor als het maar onder 5 graden buitentemp zakte.
In jouw geval heb je de koude LPG + koude buitenlucht, ik stel me voor dat er op een latere injectiemotor ook ergens een voorverwarmconstructie zit die wellicht niet werkt..?

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)