2 February 2010, 17:20
Ik denk ook niet dat je er veel mee opschiet. De A nokkenas is gemaakt voor lage toeren koppel, terwijl de SU's liever bij hogere toeren werken (in de B20B zit een C nokkenas, de B in de B20D zit tussen A en C in, logisch).
De B18A-D is inderdaad dezelfde truc, gaat dan van 75 pk @ 4700 rpm naar (type 1, alleen deze heeft de A nokkenas): 80 pk @ 5000 rpm. Zullen wel SAE pk's zijn.
Dus 5-6 pk extra voor je zelfgemaakte B20D, als je boven de 4500 rpm denkt te komen. Dubbele SU's zien er wel cool uit, alleen daarvoor zou je het al doen.
Met de naalden heb je weinig te maken als je op LPG rijdt, het enige wat ze doen is slijten.
Hier wat over de B20D: http://www.volvoclubs.de/volvoev/download/b20a-b30f.pdf
En een lijst met OHV nokkenassen: http://www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html
De B18A-D is inderdaad dezelfde truc, gaat dan van 75 pk @ 4700 rpm naar (type 1, alleen deze heeft de A nokkenas): 80 pk @ 5000 rpm. Zullen wel SAE pk's zijn.
Dus 5-6 pk extra voor je zelfgemaakte B20D, als je boven de 4500 rpm denkt te komen. Dubbele SU's zien er wel cool uit, alleen daarvoor zou je het al doen.
Met de naalden heb je weinig te maken als je op LPG rijdt, het enige wat ze doen is slijten.
Hier wat over de B20D: http://www.volvoclubs.de/volvoev/download/b20a-b30f.pdf
En een lijst met OHV nokkenassen: http://www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969