2 February 2010, 14:26
Op het forum geprobeerd om informatie te vinden over het volgende probleem, maar eigenlijk niets kunnen vinden:
Ik ben van plan om binnenkort de enkele stromberg op mijn B20A (Amazon Combi benzine/LPG) te vervangen door een dubbele set SU HS6 carburateurs. In principe zijn de meeste voorbereidingen getroffen en zo gauw het weer het toelaat ga ik ermee aan de slag. Het vervelende is dat een B20A nooit geleverd is met een dubbele SU, en een B20B op een aantal zaken verschilt van de A (compressie, nokkenas). Specificaties voor deze zogenaamde B20D is dus niet te vinden. Het stellen van de kleppen en de timing e.d. zal dus nagenoeg gelijk kunnen blijven, aangezien die bepaald worden door de nokkenas. Maar ik heb geen idee welke naald ik het beste kan gebruiken. De B20B gebruikt een KN, dus dit zou een goed uitgangspunt kunnen zijn. Maar het viel me op dat in het geval van de B18 de B en D variant verschillende naalden gebruiken, en bij mij de conversie in weze gelijk is aan het verschil tussen de B18B en D.
Heeft iemand ervaring met een B20A met dubbele HS6 en kan iemand mij vertellen welke naalden ik nodig heb?
Voor de duidelijkheid:
- B20A met A nokkenas
- LPG/Benzine
- K&N luchtfilters
Ik ben van plan om binnenkort de enkele stromberg op mijn B20A (Amazon Combi benzine/LPG) te vervangen door een dubbele set SU HS6 carburateurs. In principe zijn de meeste voorbereidingen getroffen en zo gauw het weer het toelaat ga ik ermee aan de slag. Het vervelende is dat een B20A nooit geleverd is met een dubbele SU, en een B20B op een aantal zaken verschilt van de A (compressie, nokkenas). Specificaties voor deze zogenaamde B20D is dus niet te vinden. Het stellen van de kleppen en de timing e.d. zal dus nagenoeg gelijk kunnen blijven, aangezien die bepaald worden door de nokkenas. Maar ik heb geen idee welke naald ik het beste kan gebruiken. De B20B gebruikt een KN, dus dit zou een goed uitgangspunt kunnen zijn. Maar het viel me op dat in het geval van de B18 de B en D variant verschillende naalden gebruiken, en bij mij de conversie in weze gelijk is aan het verschil tussen de B18B en D.
Heeft iemand ervaring met een B20A met dubbele HS6 en kan iemand mij vertellen welke naalden ik nodig heb?
Voor de duidelijkheid:
- B20A met A nokkenas
- LPG/Benzine
- K&N luchtfilters