3 December 2009, 01:06
Het blok past met aangepaste motorsteunen wel in een 240. ik heb mensen gezien die een adapterplaat maakten voor 2 of 7 serie steunen, zelf wat aanpassen is vereist.
De electronika is gemakkelijk, mogelijkheden genoeg. zelf zou ik een 240 LH 2.4 motorkabelboom nemen en die aanpassen voor 16V gebruik.
Het moeilijkste is de stroomverdeler. Bij een 7/9 serie zit die achter op de kop. Bij een 8v 7/9 serie motor kun je er gewoon een 240 verdeler in zetten en de juiste tussenas en dan is het plug and play. Bij het B234 blok zit er echter geen tussenas zoals bij de 8v aanwezig is en kan er dus ook geen verdeler op die plek komen. Sommige mensen zagen een gat in het schutbord, dat is leuk wanneer je wil gaan crossen ofzo, zelf zou ik dat niet doen bij een straat auto, sowieso is het een slechte oplossing. Met een systeem als MS kun je zonder verdeler werken, dan heb je 2 of 4 losse bobines.
Bak past, maar wel met de juiste 240 steun en schakelstang.
Het past allemaal met aanpassingen en goed kluswerk. je zou ook kunnen kijken wat het kost om een 8v onderblok te voorzien van een 16V kop, dan heb je geen echte verdelerproblemen (andere kap er op) en steun aanpassingen niet nodig.
De electronika is gemakkelijk, mogelijkheden genoeg. zelf zou ik een 240 LH 2.4 motorkabelboom nemen en die aanpassen voor 16V gebruik.
Het moeilijkste is de stroomverdeler. Bij een 7/9 serie zit die achter op de kop. Bij een 8v 7/9 serie motor kun je er gewoon een 240 verdeler in zetten en de juiste tussenas en dan is het plug and play. Bij het B234 blok zit er echter geen tussenas zoals bij de 8v aanwezig is en kan er dus ook geen verdeler op die plek komen. Sommige mensen zagen een gat in het schutbord, dat is leuk wanneer je wil gaan crossen ofzo, zelf zou ik dat niet doen bij een straat auto, sowieso is het een slechte oplossing. Met een systeem als MS kun je zonder verdeler werken, dan heb je 2 of 4 losse bobines.
Bak past, maar wel met de juiste 240 steun en schakelstang.
Het past allemaal met aanpassingen en goed kluswerk. je zou ook kunnen kijken wat het kost om een 8v onderblok te voorzien van een 16V kop, dan heb je geen echte verdelerproblemen (andere kap er op) en steun aanpassingen niet nodig.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni