6 September 2009, 10:06
De dunne O-ringen die om de kunststof houders van de injectors zitten kunnen snel verkeerd komen wanneer je de houders terugplaatst in de kop.
En kan dus een luchtlek veroorzaken.
Je hebt toch wel nieuwe ringen gebruikt?
inl.spruitstukpakking heel?
Check ook de slang naar de rembekrachtiger .
Even de slang losnemen op het spruitstuk ,gat even afblinden (duim) en starten maar.
De hulpluchtschuif staat nooit helemaal open .
Wanneer de motor al een poosje heeft gelopen , dan is de hulpluchtschuif al opgewarmd (en dus dichtgelopen) door:
-Het bi-metaal wat elektrisch verwarmt wordt.
-door de motorwarmte.
Wanneer je de stekker eraf haalt zal je dus geen verschil merken.
En mocht deze open of dicht staan dan heeft dat geen effect op het CO.
Je zal het alleen merken met je stationair toerental.
En natuurlijk de remmenreinigertruuk .
Op de verdachte plekken even wat van die narigheid spuiten en je merkt zo of je een lek hebt.
En kan dus een luchtlek veroorzaken.
Je hebt toch wel nieuwe ringen gebruikt?
inl.spruitstukpakking heel?
Check ook de slang naar de rembekrachtiger .
Even de slang losnemen op het spruitstuk ,gat even afblinden (duim) en starten maar.
De hulpluchtschuif staat nooit helemaal open .
Wanneer de motor al een poosje heeft gelopen , dan is de hulpluchtschuif al opgewarmd (en dus dichtgelopen) door:
-Het bi-metaal wat elektrisch verwarmt wordt.
-door de motorwarmte.
Wanneer je de stekker eraf haalt zal je dus geen verschil merken.
En mocht deze open of dicht staan dan heeft dat geen effect op het CO.
Je zal het alleen merken met je stationair toerental.
En natuurlijk de remmenreinigertruuk .
Op de verdachte plekken even wat van die narigheid spuiten en je merkt zo of je een lek hebt.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.