31 August 2009, 12:21
Het lag ook aan de bobinekabel: te hoge weerstand en geen goede aansluiting op de bobine en toch hadden de bougies een vonk. Het truukje van de onsteking 180 gr draaien had ik al eens geprobeerd maar toen met de 245 kabels en dat werkte niet. De vonk was gewoon niet krachtig genoeg met die hoge weerstand kabels. Ik denk dat de 245 turbo een soort onstekings/vonk-versterker (zwart kastje linksvoor in m.compartiment) standaard heeft die er voor zorgt dat de bougies zelfs met hoge weerstandkabels een goede vonk heeft. Het heeft te maken hoe het onstekingssysteem ontworpen is denk ik. Ben wel erg blij dat ie nu loopt. Kan ik deze week alles netjes maken en de gastank inbouwen. En dan gaan met de turbo voor 45 ct/liter ! Ohja ook nog effe keuren bij de RDW, maar ja dat is een peuleschilletje.
Funsdaf: plaatsen van hogeweerstand kabels begin ik niet meer aan. Alle 5 kabels hebben nu een max. weerstand van 3 kilo Ohm en zijn gemaakt i.c.m. het 940 onst.sysyteem. Behoorlijk frusti ja. Maar de aanhouder wint!
Funsdaf: plaatsen van hogeweerstand kabels begin ik niet meer aan. Alle 5 kabels hebben nu een max. weerstand van 3 kilo Ohm en zijn gemaakt i.c.m. het 940 onst.sysyteem. Behoorlijk frusti ja. Maar de aanhouder wint!