30 August 2009, 19:34
[img width=800 height=600]http://img504.imageshack.us/img504/3953/flexplaat.jpg[/img]
Dit is de flexplaat van een B20, de starterkrans zit met een paar flinke klinknagels aan een ronde plaat vast. In dit geval zijn de gaten van die klinknagels uitgelubberd, kan gebeuren.
De dikke ring bij de N is de adapter, die in het gat van de krukas gaat waar normaal het toplager zit. De schijven met zes gaten zitten voor en achter de flexplaat.
De koppelomvormer zit met vier bouten hieraan vast, deze bouten kan (moet) je losdraaien om bak en blok te scheiden. Verwijder hiervoor het aluminium verbindsstuk tussen blok en bak, dan zie je de bouten langskomen als je de krukas verdraait.
Dit is de flexplaat van een B20, de starterkrans zit met een paar flinke klinknagels aan een ronde plaat vast. In dit geval zijn de gaten van die klinknagels uitgelubberd, kan gebeuren.
De dikke ring bij de N is de adapter, die in het gat van de krukas gaat waar normaal het toplager zit. De schijven met zes gaten zitten voor en achter de flexplaat.
De koppelomvormer zit met vier bouten hieraan vast, deze bouten kan (moet) je losdraaien om bak en blok te scheiden. Verwijder hiervoor het aluminium verbindsstuk tussen blok en bak, dan zie je de bouten langskomen als je de krukas verdraait.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969