30 August 2009, 18:54
Het gaat hier over een flexplaat, bij automaten te vinden i.p.v. het vliegwiel. Er was al aan gelast.
Kosten: tijdje terug kon ik voor 55 euro een complete plaat kopen Volvo Classics, na een beetje zoeken en mailen vond ik er ÃÂÃÂn op Marktplaats voor 20 euro. De motor óf de bak moet er uit, da's wel lastig.
Als je een brug hebt zou ik de bak nemen, als je een motortakel hebt de motor. Denk dat een garage er in 2-3 uur wel klaar mee is. Je kan dan ook de achterste krukaskeerring (laten) vervangen, en de ATF, en de keerringen van de BW35, indien nodig.
Handig om van te voren te weten of je een 6 of 8 gaten plaat hebt. Als de krukaspoeliebout een UNC bout is heb je bijna zeker weten 6 boutgaten.
Kosten: tijdje terug kon ik voor 55 euro een complete plaat kopen Volvo Classics, na een beetje zoeken en mailen vond ik er ÃÂÃÂn op Marktplaats voor 20 euro. De motor óf de bak moet er uit, da's wel lastig.
Als je een brug hebt zou ik de bak nemen, als je een motortakel hebt de motor. Denk dat een garage er in 2-3 uur wel klaar mee is. Je kan dan ook de achterste krukaskeerring (laten) vervangen, en de ATF, en de keerringen van de BW35, indien nodig.
Handig om van te voren te weten of je een 6 of 8 gaten plaat hebt. Als de krukaspoeliebout een UNC bout is heb je bijna zeker weten 6 boutgaten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969