13 June 2009, 13:45
Net de injectorrubbertjes vervangen, leuk om te doen en vrij gemakkelijk.
Die van mij liep al jaren niet goed op benzine (start op benzine en dan meteen op LPG)
Op benzine hield de motor altijd in bij gas geven en stond te schudden als het laatst oordeel bij stationair.
Waarschijnlijk zitten de rubbertjes er al 17 jaar en 486.000km in, dus hoog tijd om te vervangen.
Onderdeelnummer voor de rubbertjes van mijn '92-er B230F LH2.4 = 1346393
1 setje kost ââ¬6,95 ex btw bij de dealer en daar zitten 3 rubbertjes in , een spacer en een "geel hoedje".
Je hebt per injector alleen twee rubbertjes nodig, dus 3 setjes bestellen is voldoende
Hij loopt nu weer zijdezacht op peut, stationair niet meer schudden en reageert weer normaal op het gaspedaal: De moeite waard.
Zal binnenkort wel een kleine "how-to" posten,
(Wel idioot dat dat die kleine rubbertjes ââ¬3 per stuk moeten kosten :o )
Die van mij liep al jaren niet goed op benzine (start op benzine en dan meteen op LPG)
Op benzine hield de motor altijd in bij gas geven en stond te schudden als het laatst oordeel bij stationair.
Waarschijnlijk zitten de rubbertjes er al 17 jaar en 486.000km in, dus hoog tijd om te vervangen.
Onderdeelnummer voor de rubbertjes van mijn '92-er B230F LH2.4 = 1346393
1 setje kost ââ¬6,95 ex btw bij de dealer en daar zitten 3 rubbertjes in , een spacer en een "geel hoedje".
Je hebt per injector alleen twee rubbertjes nodig, dus 3 setjes bestellen is voldoende
Hij loopt nu weer zijdezacht op peut, stationair niet meer schudden en reageert weer normaal op het gaspedaal: De moeite waard.
Zal binnenkort wel een kleine "how-to" posten,
(Wel idioot dat dat die kleine rubbertjes ââ¬3 per stuk moeten kosten :o )
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)