19 May 2009, 15:17
paul54 excuses dat ik je topic kaap, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn Volvo.
De auto start goed met koude motor (met de choke uitgetrokken). Voordat ik de straat uit ben heb ik de choke alweer ingeduwd en loopt de auto mooi 800 toeren stationair. Alleen na ongeveer een half uurtje rijden gaat het stationair toerental schommelen. Van 200 naar 500 en weer terug naar 800. Soms slaat de motor net niet af, maar het zit tegen het randje. Als ik de motor dan af zet en een minuutje later weer probeer te starten hoor je rakakakaka. Met de choke helemaal uitgetrokken en gas geven start de motor weer langzaam, maar loopt nog steeds beroerd stationair.
Het betreft een B21A blok uit 79' met 175CD carburateur. Het blok heeft ongeveer 230.000 gelopen.
Ik heb een aantal foto's toegevoegd ter verduidelijking.
Zelf denk ik aan de slang van de carberateur naar de luchtfilter. Deze is, zoals je ziet, erg slecht. Wat mij ook opviel dat je het klepje van de luchtfilter dicht kan klappen? Kan dit ook onder het rijden gebeuren?
Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet!
(de camera maakt slechte foto's. Vandaar soms het roze beeld)
![[Afbeelding: volvo245dl001.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/815/volvo245dl001.jpg)
![[Afbeelding: volvo245dl002.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/9139/volvo245dl002.jpg)
![[Afbeelding: volvo245dl003.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/1097/volvo245dl003.jpg)
[img width=450 height=600]http://img521.imageshack.us/img521/3692/volvo245dl004.jpg[/img]
![[Afbeelding: volvo245dl005.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/2953/volvo245dl005.jpg)
![[Afbeelding: volvo245dl007.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/7291/volvo245dl007.jpg)
De auto start goed met koude motor (met de choke uitgetrokken). Voordat ik de straat uit ben heb ik de choke alweer ingeduwd en loopt de auto mooi 800 toeren stationair. Alleen na ongeveer een half uurtje rijden gaat het stationair toerental schommelen. Van 200 naar 500 en weer terug naar 800. Soms slaat de motor net niet af, maar het zit tegen het randje. Als ik de motor dan af zet en een minuutje later weer probeer te starten hoor je rakakakaka. Met de choke helemaal uitgetrokken en gas geven start de motor weer langzaam, maar loopt nog steeds beroerd stationair.
Het betreft een B21A blok uit 79' met 175CD carburateur. Het blok heeft ongeveer 230.000 gelopen.
Ik heb een aantal foto's toegevoegd ter verduidelijking.
Zelf denk ik aan de slang van de carberateur naar de luchtfilter. Deze is, zoals je ziet, erg slecht. Wat mij ook opviel dat je het klepje van de luchtfilter dicht kan klappen? Kan dit ook onder het rijden gebeuren?
Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet!
(de camera maakt slechte foto's. Vandaar soms het roze beeld)
![[Afbeelding: volvo245dl001.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/815/volvo245dl001.jpg)
![[Afbeelding: volvo245dl002.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/9139/volvo245dl002.jpg)
![[Afbeelding: volvo245dl003.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/1097/volvo245dl003.jpg)
[img width=450 height=600]http://img521.imageshack.us/img521/3692/volvo245dl004.jpg[/img]
![[Afbeelding: volvo245dl005.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/2953/volvo245dl005.jpg)
![[Afbeelding: volvo245dl007.jpg]](http://img521.imageshack.us/img521/7291/volvo245dl007.jpg)