8 May 2009, 00:08
Ik heb de afgelopen tijd niet helemaal stil gezeten, op de sloop heb ik diverse interieurdelen gescoord, voornamelijk kunststof kapjes en klemmetjes om alle gescheurde en gebroken delen te vervangen.
Ik heb ook een deursluiting met elektrische bediening en draadboom gevonden op de sloop, de deur linksachter deed het namelijk niet op de centrale vergrendeling, waarschijnlijk is er een keer een andere deur ingekomen zonder centrale vergrendeling.
Na wat gesleutel (helaas geen foto's) werken alle deuren weer op de centrale vergrendeling
Vanavond heb ik de stoute schoenen weer eens aangetrokken en ben met de storing in het bedieningskastje van de bestuurdersstoel bezig geweest.
Na het los schroeven van de stoel kon ik aan de onderkant de 3 stekkers losmaken en het kastje uit de auto halen.
![[Afbeelding: AV20090507-001.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-001.jpg)
Toen heb ik alle draden gedesoldeerd.
![[Afbeelding: AV20090507-004.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-004.jpg)
Met een tinzuiger heb ik alle tin weggezogen van die punten waarvan ik dacht dat de printplaat mee op zijn plek werd gehouden... ik had goed gegokt 8)
Ik ontdekte dat de soldeerpinnen van de stopknop los zaten, zie rode pijlen. Storing gevonden.
[img width=600 height=600]http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-005.jpg[/img]
Maar nieuwsgierig als ik ben kon ik het niet laten om het hele ding te demonteren, eerst de schakelknoppen er uit gewipt, die zitten gewoon vastgeklikt.
![[Afbeelding: AV20090507-007.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-007.jpg)
Na nog wat tinresten te hebben weggezogen kon ik de printplaat verwijderen, een schoonmaakbeurt was wel op z'n plaats.
PAS OP, mocht je ooit aan deze klus willen beginnen, op het witte deel van de schakelaar rechtsonder de veer zit een zeer klein zwart kunststof schuifje, verlies deze niet want dan werkt de schakelaar niet meer. (met ÃÂÃÂn geluk dat hij dan altijd in de gebruiksstand staat)
![[Afbeelding: AV20090507-008.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-008.jpg)
Na alles in de omgekeerde volgorde te hebben gemonteerd en gesoldeerd heb ik de boel weer in de auto gezet (23.00uur met een lamp :? ) en gelukkig werk alles weer zoals het hoort.
![[Afbeelding: AV20090507-009.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-009.jpg)
Weer een klus geklaard.
Maaaaarrr... ik heb wel een probleem, ik keek toevallig in de papieren en zag tot mijn schrik dat de APK is verlopen (3 dagen geleden) ik wist dat het in mei moest gebeuren maar niet dat het begin mei was.
Normaal krijg je toch altijd een herinnering van de RDW?
Ben ik nu gelijk de pineut of loopt het zo'n vaart niet?
Mijn zoon neemt hem morgen deze ochtend mee naar zijn werk, misschien kunnen ze nog een gaatje vinden voor een APK :-X
Ik heb ook een deursluiting met elektrische bediening en draadboom gevonden op de sloop, de deur linksachter deed het namelijk niet op de centrale vergrendeling, waarschijnlijk is er een keer een andere deur ingekomen zonder centrale vergrendeling.
Na wat gesleutel (helaas geen foto's) werken alle deuren weer op de centrale vergrendeling

Vanavond heb ik de stoute schoenen weer eens aangetrokken en ben met de storing in het bedieningskastje van de bestuurdersstoel bezig geweest.
Na het los schroeven van de stoel kon ik aan de onderkant de 3 stekkers losmaken en het kastje uit de auto halen.
![[Afbeelding: AV20090507-001.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-001.jpg)
Toen heb ik alle draden gedesoldeerd.
![[Afbeelding: AV20090507-004.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-004.jpg)
Met een tinzuiger heb ik alle tin weggezogen van die punten waarvan ik dacht dat de printplaat mee op zijn plek werd gehouden... ik had goed gegokt 8)
Ik ontdekte dat de soldeerpinnen van de stopknop los zaten, zie rode pijlen. Storing gevonden.
[img width=600 height=600]http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-005.jpg[/img]
Maar nieuwsgierig als ik ben kon ik het niet laten om het hele ding te demonteren, eerst de schakelknoppen er uit gewipt, die zitten gewoon vastgeklikt.
![[Afbeelding: AV20090507-007.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-007.jpg)
Na nog wat tinresten te hebben weggezogen kon ik de printplaat verwijderen, een schoonmaakbeurt was wel op z'n plaats.
PAS OP, mocht je ooit aan deze klus willen beginnen, op het witte deel van de schakelaar rechtsonder de veer zit een zeer klein zwart kunststof schuifje, verlies deze niet want dan werkt de schakelaar niet meer. (met ÃÂÃÂn geluk dat hij dan altijd in de gebruiksstand staat)
![[Afbeelding: AV20090507-008.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-008.jpg)
Na alles in de omgekeerde volgorde te hebben gemonteerd en gesoldeerd heb ik de boel weer in de auto gezet (23.00uur met een lamp :? ) en gelukkig werk alles weer zoals het hoort.
![[Afbeelding: AV20090507-009.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Volvo%20740/AV20090507-009.jpg)
Weer een klus geklaard.

Maaaaarrr... ik heb wel een probleem, ik keek toevallig in de papieren en zag tot mijn schrik dat de APK is verlopen (3 dagen geleden) ik wist dat het in mei moest gebeuren maar niet dat het begin mei was.
Normaal krijg je toch altijd een herinnering van de RDW?
Ben ik nu gelijk de pineut of loopt het zo'n vaart niet?
Mijn zoon neemt hem morgen deze ochtend mee naar zijn werk, misschien kunnen ze nog een gaatje vinden voor een APK :-X