24 April 2009, 11:56
Het hele kleppengebeuren (klep, stoter/bucket, klepveer) gaat met dezelfde vaart op en neer, of er druk in de cil. is of niet. Geleiders en stelen slijten wel ja. Er kan van alles rikketikken en reutelen bovenin maar geen van die geluiden zou weggaan als je bougiekabel loshaalt.
Ik weet niet wat de tik-die-minder-wordt-als-je-de-bougiekabel-loshaalt veroorzaakt, maar de kleppen liggen in elk geval niet voor de hand. Waarom meet je monteur de compressie niet, of bekijkt de bougies, of meer van dat soort standaard testjes, i.p.v. voor te stellen de motor te laten draaien met een voelermaat ertussen?
Als ik iemands testen niet begrijp heb ik ook niet veel vertrouwen in de diagnose. Dus tenzij dit de enige monteur in de wijde omtrek is die je familie al sinds de Ford model T van onderhoud voorziet zou ik eens ergens anders langsgaan.
Ik weet niet wat de tik-die-minder-wordt-als-je-de-bougiekabel-loshaalt veroorzaakt, maar de kleppen liggen in elk geval niet voor de hand. Waarom meet je monteur de compressie niet, of bekijkt de bougies, of meer van dat soort standaard testjes, i.p.v. voor te stellen de motor te laten draaien met een voelermaat ertussen?
Als ik iemands testen niet begrijp heb ik ook niet veel vertrouwen in de diagnose. Dus tenzij dit de enige monteur in de wijde omtrek is die je familie al sinds de Ford model T van onderhoud voorziet zou ik eens ergens anders langsgaan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969