15 April 2009, 16:14
Ik heb jaren met een 240 diesel rondgetoerd en ooit hetzelfde fenomeen gehad.
Kijk de gloeibougies eens na. Toen ik jou probleem had waren er drie van de zes stuk. De laatste tegen de vooruit kan je vergeten of je moet de halve motor afbreken.
Maar als je er 5 goede hebt mag er normaal geen probleem zijn. Met 5 goede gloeibougies zullen je startproblemen vlug vergeten zijn.
Een slechte is zwart, een goede moet een koffie met melk kleur hebben.
Wat je stationair toerental en afslaan betreft vermoed ik dat ze je dieselpomp een ietsje te mager hebben afgesteld. Bij een 240 is dat meestal nodig om de co-waarde te doen zakken bij een milieucontrole. Vandaar waarschijnlijk ook je lage verbruik. Zet gewoon de stelschroef met een schroevendraaier en sleutel een ietsje rijker. Een 240 diesel is zowat kampioen in het traag optrekken, ik vermoed dat de jouwe wel heel traag maar economisch zal zijn.
Groeten, Koen
Kijk de gloeibougies eens na. Toen ik jou probleem had waren er drie van de zes stuk. De laatste tegen de vooruit kan je vergeten of je moet de halve motor afbreken.
Maar als je er 5 goede hebt mag er normaal geen probleem zijn. Met 5 goede gloeibougies zullen je startproblemen vlug vergeten zijn.
Een slechte is zwart, een goede moet een koffie met melk kleur hebben.
Wat je stationair toerental en afslaan betreft vermoed ik dat ze je dieselpomp een ietsje te mager hebben afgesteld. Bij een 240 is dat meestal nodig om de co-waarde te doen zakken bij een milieucontrole. Vandaar waarschijnlijk ook je lage verbruik. Zet gewoon de stelschroef met een schroevendraaier en sleutel een ietsje rijker. Een 240 diesel is zowat kampioen in het traag optrekken, ik vermoed dat de jouwe wel heel traag maar economisch zal zijn.
Groeten, Koen

