13 April 2009, 20:54
zoals je zelf al aangeeft zal er best wel eens sprake kunnen zijn van een probleem met de brandstofpomp.
ik heb er al eens wat over getikt en dat kan je hier vinden;
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3174.0
je zou mischien een drukmeter tijdelijk aan kunnen sluiten op je brandstofpomp om de druk te meten tijdens stationaire loop.
is die druk te laag door versleten (ingebouwde) opvoerpomp dan zal je pomp onvoldoende druk opbouwen om de juiste stationair-inspuithoeveelheid op te brengen.
als je pomp dan ook nog eens uitwendig lekt doet dat de zaak helemaal geen goed.
overigens heeft de opvoerpomp normaal gesproken zelfs teveel opbrengst om de pomp zelfontluchtend te maken; het teveel aan brandstof verlaat de pomp via een gekalibreerde vernauwing aan de bovenzijde.
deze vernauwing zorgt voor de genoemde pompdruk nodig om de persplunjer te vullen.
rijdt anders eens langs een dieselspecialist voor een snelle blik, zij kunnen vaak veel sneller diagnose stellen dan zomaar een dealer.
succes
ik heb er al eens wat over getikt en dat kan je hier vinden;
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3174.0
je zou mischien een drukmeter tijdelijk aan kunnen sluiten op je brandstofpomp om de druk te meten tijdens stationaire loop.
is die druk te laag door versleten (ingebouwde) opvoerpomp dan zal je pomp onvoldoende druk opbouwen om de juiste stationair-inspuithoeveelheid op te brengen.
als je pomp dan ook nog eens uitwendig lekt doet dat de zaak helemaal geen goed.
overigens heeft de opvoerpomp normaal gesproken zelfs teveel opbrengst om de pomp zelfontluchtend te maken; het teveel aan brandstof verlaat de pomp via een gekalibreerde vernauwing aan de bovenzijde.
deze vernauwing zorgt voor de genoemde pompdruk nodig om de persplunjer te vullen.
rijdt anders eens langs een dieselspecialist voor een snelle blik, zij kunnen vaak veel sneller diagnose stellen dan zomaar een dealer.
succes

