13 April 2009, 17:27
Dat is inderdaad wel heel zuinig voor een diesel.
Ik rijd ongeveer 1 op 12 bij rustig rijden. (je kan ook bijna niet anders dan rustig rijden)
Ze zijn zeker niet zo dorstig als de benzine versies maar voor een 6-cilinder zijn ze toch tamelijk zuinig.
Het slechte starten kan liggen aan je gloeikaarsen. Maar denk eerder dat het aan je injectiepomp zal liggen als je zelfs bij warme motor moet blijven doorstarten. De mijne heeft maar een toertje nodig om te starten met warme motor.
Ik rijd ongeveer 1 op 12 bij rustig rijden. (je kan ook bijna niet anders dan rustig rijden)

Ze zijn zeker niet zo dorstig als de benzine versies maar voor een 6-cilinder zijn ze toch tamelijk zuinig.
Het slechte starten kan liggen aan je gloeikaarsen. Maar denk eerder dat het aan je injectiepomp zal liggen als je zelfs bij warme motor moet blijven doorstarten. De mijne heeft maar een toertje nodig om te starten met warme motor.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's

