3 March 2009, 12:14
er schiet mij ineens ook iets te binnen: een beginnende lek bij de vacuum-terugslagklep van de rembekrachtiger.
Dat is het witte / zwarte plastic nippeltje op je rembekrachtiger, dat verbonden is met de laatste 2 cilinders. Hoor je iets sissen? Vervangen voordat het te laat is: lees het volgende maar:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5265.0
Ik had het in extreme mate (het was eraf gesprongen) en kon geen meter meer rijden, maar voordat het gebeurde hield de motor ook in stationair. Het kan natuurlijk een beginnend haarscheurtje zijn in 25 jaar oud PVC... Kost 20 euro oid.
Succes
PS: rubber slangen zijn inderdaad vaak problematisch als ze uitgedroogd zijn. Kijk ook de rem- en benzineslangen goed na!
Dat is het witte / zwarte plastic nippeltje op je rembekrachtiger, dat verbonden is met de laatste 2 cilinders. Hoor je iets sissen? Vervangen voordat het te laat is: lees het volgende maar:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5265.0
Ik had het in extreme mate (het was eraf gesprongen) en kon geen meter meer rijden, maar voordat het gebeurde hield de motor ook in stationair. Het kan natuurlijk een beginnend haarscheurtje zijn in 25 jaar oud PVC... Kost 20 euro oid.
Succes
PS: rubber slangen zijn inderdaad vaak problematisch als ze uitgedroogd zijn. Kijk ook de rem- en benzineslangen goed na!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)