2 March 2009, 22:51
Ik heb dezelfde motor als jou, en die van mij heeft ook af en toe kuren. Schudden deed hij ook, al was het niet echt storend. Afgelopen week auto weggebracht voor kleine beurt, en meteen even meegekeken. De monteur ontdekte dat het slangetje wat van het inlaatspruitstuk naar het luchtfilter loopt niet echt vers meer was. Die brak namelijk gewoon af toen hij 'm alleen maar even aanstootte... Toen ik zelf nog eens keek ontdekte ik dat er een van de twee slangen die op het plastieken aansluitstuk vlak voor de carburateur zit gewoon los erbij hing. Meteen alle andere slangen nagekeken, maar voor de rest lijkt alles nu luchtdicht. Vorig jaar had ik ook al zo'n gevalletje toen diezelfde garage ontdekte dat de slang naar de rembekrachtiger lekte. Ik deed op LPG altijd ÃÂÃÂn op 6, en daarna plotseling ÃÂÃÂn op acht, scheelt toch behoorlijk, + dat hij niet meer inhield als die koud was. Na de ontdekking van de poureuze slangen vorige week lijkt mn volvo nu nog veel beter te lopen, en ook nog eens zuiniger te zijn. Jij schrijft dat jouw volvo drie jaar bijna niet gereden heeft, dus misschien dat er hier en daar een slangetje uitgedroogd of gescheurd is?