1 March 2009, 22:47
hallo William,
Geslaagd in je zoektocht zie ik? Gefeliciteerd! ;D
Kleppen stellen is geen slechte optie, toen ik de mijne kocht met 68.000km (ook volledig aantoonbaar) liep hij ook erg beroerd. Hij had ook vanaf 1998, 10 jaar dus, in een garage gestaan. De auto heeft een B21A Motor, eigenlijk hetzelfde blok als de B23.
Eerst even de ontstekingsonderdelen (verdeelkap, bougies(kabels), rotor, contactpuntjes etc....) vernieuwd, toen de motor nog steeds schudde maar meteen de kleppen laten stellen, met groot succes: hij loopt sindsdien alsof hij net uit de fabriek is komen rijden :
.
Dus zeker even kijken! Automaatolie weet ik niet, geen ervaring mee.
Succes en veel plezier ermee!
Geslaagd in je zoektocht zie ik? Gefeliciteerd! ;D
Kleppen stellen is geen slechte optie, toen ik de mijne kocht met 68.000km (ook volledig aantoonbaar) liep hij ook erg beroerd. Hij had ook vanaf 1998, 10 jaar dus, in een garage gestaan. De auto heeft een B21A Motor, eigenlijk hetzelfde blok als de B23.
Eerst even de ontstekingsonderdelen (verdeelkap, bougies(kabels), rotor, contactpuntjes etc....) vernieuwd, toen de motor nog steeds schudde maar meteen de kleppen laten stellen, met groot succes: hij loopt sindsdien alsof hij net uit de fabriek is komen rijden :

Dus zeker even kijken! Automaatolie weet ik niet, geen ervaring mee.
Succes en veel plezier ermee!

Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)