28 February 2009, 23:30
Goedenavond,
Ik weet dat er al veel over geschreven is in het verleden maar wil toch de kwestie even voorleggen.
Ik heb een pas aangeschafte 244 B23A uit 1982 met 3 traps automaat.
De wagen heeft slechts 89000 gereden en de laatse drie jaar nauwelijks.
Het probleem is dat de motor bij stationair toerental behoorlijk staat te schudden.
Ik heb de ontsteking (tijdstip) gecheckt, de contactpunten vervangen.
In de D stand is het erger dan in N, in N valt het wel mee eigenlijk,
Kanhet zo zijn dat ik de kleppen moet stellen ondanks de lage km stand.
Kan de lage KM stand sowieso er mee te maken hebben??
Eenmaal rijdend en op toeren rijdt de wagen perfect en trekt als een lier. .....
Als jullie wat weten hoor ik het graag.
BVD.
Ik weet dat er al veel over geschreven is in het verleden maar wil toch de kwestie even voorleggen.
Ik heb een pas aangeschafte 244 B23A uit 1982 met 3 traps automaat.
De wagen heeft slechts 89000 gereden en de laatse drie jaar nauwelijks.
Het probleem is dat de motor bij stationair toerental behoorlijk staat te schudden.
Ik heb de ontsteking (tijdstip) gecheckt, de contactpunten vervangen.
In de D stand is het erger dan in N, in N valt het wel mee eigenlijk,
Kanhet zo zijn dat ik de kleppen moet stellen ondanks de lage km stand.
Kan de lage KM stand sowieso er mee te maken hebben??
Eenmaal rijdend en op toeren rijdt de wagen perfect en trekt als een lier. .....
Als jullie wat weten hoor ik het graag.
BVD.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998