15 February 2009, 15:32
Aangezien het gedreun nog aanwezig is zou dat de uiteindelijke oorzaak van het loslopen KUNNEN wezen.
Je kunt overwegen de auto een keer op een hefbrug te zetten en dan de achteras op 2 hoge assteunen te zetten zodat de wielen ongeveer 4cm loskomen van de rijplaten.
Laat een helper in de auto de kritische snelheid gaan "rijden" en probeer VOORZICHTIG MET DRAAIENDE DELEN!!!de bron van de brom / trilling te vinden.
Bij een 2 koloms hefbrug kan het ook maar moet je de stabiliteit in de gaten houden als je de as op de steunen laat zakken.
Dat de as ondersteund moet worden is puur om een realistisch beeld te krijgen, een onbelaste achteras hangt uit en geeft een andere hoek op je kruis-stukken van de aandrijfas.(dit kan van belang zijn voor juiste diagnose)
Als je ermee naar een gemiddelde dealer/garage gaat zullen ze de sleutels in ontvangst nemen en verdwijnt de auto een dagje uit zicht.
Je kunt dan beter naar een universele garage gaan, die zijn vaak wat laagdrempeliger met zulke "proefjes".
Ook een DHZ-garage is het overwegen waard, huur een brug voor 15,-/uur en je kunt even lekker op je gemak een indruk vormen van je auto.
Dat verhaal van die ruil 240/autoradio met boxen kan ik wel inkomen,de meeste garages/handelaren zien in een 240 slechts 6 cent de kilo en in dat licht is het een goede ruil.Als er dan toevallig een kenner langskomt die de 240 op waarde weet te schatten betaal jij uiteindelijk ook die waarde..........en daar is niets mis mee,het zegt meer over de onwetendheid / des-interesse van de inruildealert en misschien ook wel van de eerste eigenaar.
Je kunt overwegen de auto een keer op een hefbrug te zetten en dan de achteras op 2 hoge assteunen te zetten zodat de wielen ongeveer 4cm loskomen van de rijplaten.
Laat een helper in de auto de kritische snelheid gaan "rijden" en probeer VOORZICHTIG MET DRAAIENDE DELEN!!!de bron van de brom / trilling te vinden.
Bij een 2 koloms hefbrug kan het ook maar moet je de stabiliteit in de gaten houden als je de as op de steunen laat zakken.
Dat de as ondersteund moet worden is puur om een realistisch beeld te krijgen, een onbelaste achteras hangt uit en geeft een andere hoek op je kruis-stukken van de aandrijfas.(dit kan van belang zijn voor juiste diagnose)
Als je ermee naar een gemiddelde dealer/garage gaat zullen ze de sleutels in ontvangst nemen en verdwijnt de auto een dagje uit zicht.
Je kunt dan beter naar een universele garage gaan, die zijn vaak wat laagdrempeliger met zulke "proefjes".
Ook een DHZ-garage is het overwegen waard, huur een brug voor 15,-/uur en je kunt even lekker op je gemak een indruk vormen van je auto.
Dat verhaal van die ruil 240/autoradio met boxen kan ik wel inkomen,de meeste garages/handelaren zien in een 240 slechts 6 cent de kilo en in dat licht is het een goede ruil.Als er dan toevallig een kenner langskomt die de 240 op waarde weet te schatten betaal jij uiteindelijk ook die waarde..........en daar is niets mis mee,het zegt meer over de onwetendheid / des-interesse van de inruildealert en misschien ook wel van de eerste eigenaar.

