15 February 2009, 13:18
het ombouwen stelt echt niet veel voor in technisch opzicht.
alle mogelijke configuraties lijken al doordacht te zijn in de 260 / 240
toen ik mijn 265 kocht had de duitse eigenaar er al een 4 cilinder/hadbak ingehangen en om laten keuren bij de TUV
de volgende eigenaar heeft er weer en PRV /automaat ingehangen, toen ik hem kocht heb ik er een 6 cilinder diesel / 5-bak ingehangen.
toen ik hem een paar jaar had is die diesel vervangen voor een diesel uit de volvo 940 een turbo-intercooler.
alleen die laatste ombouw moest e.e.a. voor gefabriceerd worden,alle andere ombouwprojecten kunnen met orginele onderdelen.
de chassisbalken van mijn 265 hadden zelfs meerdere schroefdraadgaten M10 (ter hoogte van achterste vernellingsbaksteun)zodat ik als een mecanodoos kon bouwen.
Ook zaken als stuurbekrachtiging opbouwen vormen geen enkel probleem.
Ik heb bijvoorbeeld ook het late model achterklep >92 geplaatst in mijn '78 265, past ook gewoon (wel wat veranderd aan elektradraden)maar ben nu eindelijk eens in bezit van een roestvrije kep in m'n 3e 200-serie
Orginaliteitsliefhebbers; De 265 was in zodanige toestand dat orgineel maken geen (financieel) haalbare optie was.
Er was al te veel aan verkneitert..........
Indien de 265 die jij op het oog hebt nog netjes is sluit ik mij aan bij het standpunt dat het wel zonde is.......maar het blijft je eigen keus natuurlijk.
Wat wel handig is in jouw geval;koop liefst een cpl. sloper zodat je zaken als hydraulische koppelingsbediening allemaal over kan zetten en ,niet onbelangrijk, kan zien hoe e.e.a. zit. anders loop je alsnog leeg op kopen van losse zooi en gaat er een hoop tijd inzitten.
alle mogelijke configuraties lijken al doordacht te zijn in de 260 / 240
toen ik mijn 265 kocht had de duitse eigenaar er al een 4 cilinder/hadbak ingehangen en om laten keuren bij de TUV
de volgende eigenaar heeft er weer en PRV /automaat ingehangen, toen ik hem kocht heb ik er een 6 cilinder diesel / 5-bak ingehangen.
toen ik hem een paar jaar had is die diesel vervangen voor een diesel uit de volvo 940 een turbo-intercooler.
alleen die laatste ombouw moest e.e.a. voor gefabriceerd worden,alle andere ombouwprojecten kunnen met orginele onderdelen.
de chassisbalken van mijn 265 hadden zelfs meerdere schroefdraadgaten M10 (ter hoogte van achterste vernellingsbaksteun)zodat ik als een mecanodoos kon bouwen.
Ook zaken als stuurbekrachtiging opbouwen vormen geen enkel probleem.
Ik heb bijvoorbeeld ook het late model achterklep >92 geplaatst in mijn '78 265, past ook gewoon (wel wat veranderd aan elektradraden)maar ben nu eindelijk eens in bezit van een roestvrije kep in m'n 3e 200-serie

Orginaliteitsliefhebbers; De 265 was in zodanige toestand dat orgineel maken geen (financieel) haalbare optie was.
Er was al te veel aan verkneitert..........
Indien de 265 die jij op het oog hebt nog netjes is sluit ik mij aan bij het standpunt dat het wel zonde is.......maar het blijft je eigen keus natuurlijk.
Wat wel handig is in jouw geval;koop liefst een cpl. sloper zodat je zaken als hydraulische koppelingsbediening allemaal over kan zetten en ,niet onbelangrijk, kan zien hoe e.e.a. zit. anders loop je alsnog leeg op kopen van losse zooi en gaat er een hoop tijd inzitten.

