7 February 2012, 14:17
Hallo mensen,
Rijd nu zo'n 4 jaar in 264 GLE uit 1981 op LPG, weinig tot geen problemen mee gehad en ook weinig onderhoud aan gedaan. Paar keer kleppen laten stellen en olie/filters gewisseld.
Sinds kort verbruikt hij erg veel koelwater vooral als hij goed warm wordt, nu met de vrieskou verbruikt hij nauwelijks koelwater. Ik denk dat 1 of beide kop pakkingen lekt. Met veel bedoel ik dan een paar liter op 50 km....(als ik stevig doorrijd.)
Voordat ik die ga wisselen, heeft er iemand ervaring mee met wat je verder nog kan verwachten als je eenmaal de koppen eraf hebt liggen. Er staat nu zo'n 360.000 km op de teller, en als ik nog een ton kan rijden ben ik dik tevreden. Dus ik wil geen complete motor revisie maar als ie toch open ligt kan men van alles tegenkomen. Dus voordat ik daar überhaupt aan begin, iemand tips?
Groet Ab
Rijd nu zo'n 4 jaar in 264 GLE uit 1981 op LPG, weinig tot geen problemen mee gehad en ook weinig onderhoud aan gedaan. Paar keer kleppen laten stellen en olie/filters gewisseld.
Sinds kort verbruikt hij erg veel koelwater vooral als hij goed warm wordt, nu met de vrieskou verbruikt hij nauwelijks koelwater. Ik denk dat 1 of beide kop pakkingen lekt. Met veel bedoel ik dan een paar liter op 50 km....(als ik stevig doorrijd.)
Voordat ik die ga wisselen, heeft er iemand ervaring mee met wat je verder nog kan verwachten als je eenmaal de koppen eraf hebt liggen. Er staat nu zo'n 360.000 km op de teller, en als ik nog een ton kan rijden ben ik dik tevreden. Dus ik wil geen complete motor revisie maar als ie toch open ligt kan men van alles tegenkomen. Dus voordat ik daar überhaupt aan begin, iemand tips?
Groet Ab