Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
motorswap b28 naar b280
#1
hallo volvogenoten
ik ben sinds een jaar of 6 eigenaar van een mooie gave 264 gle uit 1974 ,
toen ik hem kocht lag hij helemaal uit elkaar ,heb hem met behulp van een donorauto uit 1981 weer inelkaar gezet ,
ook de motor van de donor een b28 erin gezet ,ik heb er een aantal jaren meegereden, maar koelvloeistof gebruik en op 5 cilinders lopen ,
heeft mij doen besluiten om een zg motorswap uit te voeren.
ik heb via internet een geschikte 760 gle uit 1990 gevonden met 286000 op de teller
nu ben ik dus bezig met de ombouw van de b28 naar de b280 en heb ik voordat de motor eruit gehaald werd de draadboom gestript ,
dwz alle overbodige draden weggeknipt en de motor als het ware lopend gedemonteerd de hele zaak schoongemaakt,
keeringen vervangen en overgebouwd.
alles aangesloten zoals het in de 760 zat ,dwz de injectiecomputer en ontstekingscomputer nog niet in de 264 gemonteerd maar er los naast,
behalve de benzinepomp die heb ik nog niet overgebouwd omdat ik eigenlijk hoop dat dat niet hoeft,wellicht zit hier ook het probleem.
want ik kan geen stroom op de plus bobine krijgen
kan iemand mij hiermee verder helpen
groeten eric
Antwoord
#2
Waarschijnlijk komt de + ongezekerd vanaf het contactslot. Ws. een B280F met EZ116K? Voer de nummers vd computers in op Google dan vind je precies welk ontstekingssysteem erbij zit, vaak met bedradingsschema's.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
bedankt voor je reactie marc
ik ga dat vanmiddag even bekijken op google
wordt vervolgd
Antwoord
#4
het nummer van de onstekingscomputer is 0227400133 heb ik al even gegoogeld maar kan nog geen schema ontdekken
het nummer van de jetronic is 0280001512
nog maar even doorzoeken dus
Antwoord
#5
Dat nummer hoort bij EZ115K. Bij de Volvo Bertone club hebben ze heel veel documentatie van 6 cilinders.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
ik ga ermee aan de slag bedankt tot zover wordt vervolgd
Antwoord
#7
goed nieuws ik heb hem aan de praat,
er was een draadje los op het benzinepomp relais dit had ik door de wirwar van draden over het hoofd gezien.
dus kunnen we weer verder met afbouwen
Antwoord
#8
Goed om te horen!

Groet Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#9
ik heb hem ondertussen goed aan de praat
de benzinepomp niet overgezet wel het benzinepomprelais aangesloten ,
lijkt goed allemaal ga vanmiddag verder met afbouwen .
moet nog wel even uitvogelen
welk luchtfilter ik ga gebruiken
of de toerenteller ook weer op de bobine aangesloten kan worden
en welke tempsensor nu voor de temperatuurmeter is en of dat goed op elkaar reageert
Antwoord
#10
en nu foto's!Smile
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  zoektocht naar olie. wat moet er in? 265gl 5 7.151 5 August 2012, 21:09
Laatste bericht: 265gl
  Volvo 265 ombouwen naar 4 cilinder JDDV 11 10.961 1 March 2009, 11:38
Laatste bericht: jos245
  Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? Gerben 23 19.453 4 July 2006, 21:38
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)