3 February 2009, 10:59
Leuk he, zo'n forum? Ik blijf bij Girling (TRW, Lucas Girling), zowel foto's op het www:
Vergeet die link, google "girling 67320106" en je komt op een Zweedse sloop-onderdelensite met allerlei foto's van remklauwen.
als in mijn Haynes, heeft een Ate remklauw duidelijke verstevigingsribben, en de jouwe niet Q.E.D.
Maar eh, de remblokjes die in erin gaan lijken qua vorm en grootte erg op elkaar als ze al niet compleet uitwisselbaar zijn. Als je dan ook bedenkt dat TRW (merkeigenaar van Girling) blokjes maakt voor Ate klauwen kan je je voorstellen dat de remmenboer altijd gelijk heeft. De pennen zijn wel soortgebonden, alhoewel die van Girling natuurlijk in allebei blijven zitten dankzij het R clipje.
PS. Een stabilisatorstang is een eigenaardig op en neer kronkelende stang die de twee draagarmen van de achteras met elkaar verbind. Zou je eens kunnen meten hoe dik die evt. is (schoongekrabd)?
Vergeet die link, google "girling 67320106" en je komt op een Zweedse sloop-onderdelensite met allerlei foto's van remklauwen.
als in mijn Haynes, heeft een Ate remklauw duidelijke verstevigingsribben, en de jouwe niet Q.E.D.
Maar eh, de remblokjes die in erin gaan lijken qua vorm en grootte erg op elkaar als ze al niet compleet uitwisselbaar zijn. Als je dan ook bedenkt dat TRW (merkeigenaar van Girling) blokjes maakt voor Ate klauwen kan je je voorstellen dat de remmenboer altijd gelijk heeft. De pennen zijn wel soortgebonden, alhoewel die van Girling natuurlijk in allebei blijven zitten dankzij het R clipje.
PS. Een stabilisatorstang is een eigenaardig op en neer kronkelende stang die de twee draagarmen van de achteras met elkaar verbind. Zou je eens kunnen meten hoe dik die evt. is (schoongekrabd)?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

