Ik kwam erachter dat ik een Girling bevestigingsset op mijn achterschijven heb.
Pennen veel te dun (en al krom) en bij slijtage van de blokken komt het vasthoud-veertje tegen de schijf aan met veel herrie en slijtage van de schijf.
Schijven vervangen, nieuwe pads EN een remblok montageset achter ATE.
Maar, daar zit een kruis-veerplaatje bij die de pennen vast moet huden.
Alleen, dat past niet echt lekker en nu zie ik dat er meerdere smaken van zijn, heb ik nu de verkeerde?
Ik heb deze:
maar dat past niet echt lekker........
Hij houdt alleen de pennen vast en zweeft verder. Zit echt los.....
Nu zie ik dat er ook een langere versie bestaat dan degene die ik heb, bij mij is de lip naar boven en onder toe met een bochtje, bij deze is die recht en langer..
of deze:
Heb ik de verkeerde?
En: hoe blijft de pen in de klauw?
het gat waar hij doorheen moet is net krap genoeg voor de pen; hoe moet ie dan de borging er in krijgen?
Flinke tik met de hamer? (gaat ook niet passen btw, gat is te klein) en je kan niet echt een hamer tussen de klauw en de veer krijgen....
resultaat van aanlopend Girling-veertje........ (beetje lang mee doorgereden...)
S
Pennen veel te dun (en al krom) en bij slijtage van de blokken komt het vasthoud-veertje tegen de schijf aan met veel herrie en slijtage van de schijf.
Schijven vervangen, nieuwe pads EN een remblok montageset achter ATE.
Maar, daar zit een kruis-veerplaatje bij die de pennen vast moet huden.
Alleen, dat past niet echt lekker en nu zie ik dat er meerdere smaken van zijn, heb ik nu de verkeerde?
Ik heb deze:
maar dat past niet echt lekker........
Hij houdt alleen de pennen vast en zweeft verder. Zit echt los.....
Nu zie ik dat er ook een langere versie bestaat dan degene die ik heb, bij mij is de lip naar boven en onder toe met een bochtje, bij deze is die recht en langer..
of deze:
Heb ik de verkeerde?
En: hoe blijft de pen in de klauw?
het gat waar hij doorheen moet is net krap genoeg voor de pen; hoe moet ie dan de borging er in krijgen?
Flinke tik met de hamer? (gaat ook niet passen btw, gat is te klein) en je kan niet echt een hamer tussen de klauw en de veer krijgen....
resultaat van aanlopend Girling-veertje........ (beetje lang mee doorgereden...)
S