Berichten: 13
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2013
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de girling klauwen geventileerd en on-geventileerd?
Bijvoorbeeld diameter schijfopening, diameter zuigers, enz. enz..
Ik verdenk de vorige eigenaar van mijn 244 dat ie massieve schijven icm. "geventileerde klauwen" heeft gebruikt:confused:.
Als ik dan toch met de remmen bezig ga, dan maar meteen goed.
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb alleen het boek, maar het verschil zou je van verre moeten kunnen zien. Geventileerde schijven zijn 10 mm dikker, dus je zou een enorme kier overhouden. Jouw auto heeft een spoiler en daarbij horen geventileerde schijven volgens Volvo.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als je een vinger steekt in de "schijfopening" bij ongeventileerde klauwen dan raak je de zijkanten.Bij geventileerde kun je ruim je vinger heen en weer bewegen.
Berichten: 13
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2013
![[Afbeelding: 3b7604de0e59d7e87c658b8e20eaa28d.jpg]](http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/15/3b7604de0e59d7e87c658b8e20eaa28d.jpg)
helaas, dit lijkt me toch echt een niet geventileerde klauw...
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
En een mooie dikke remschijf. Niks helaas, voor de werking maakt het niks uit want het geremde oppervlak is hetzelfde. De geventileerde koelt wat sneller/beter maar dat zal je nauwelijks nodig hebben in dit vlakke land.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 13
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2013
Haha niks mis mee inderdaad. Ik bedoelde dat de "logica" van spoiler voor en auto na '80 niet op gaat
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Op die spoilers zit een sticker waar iet op staat over aluminium velgen (zou beter moeten koelen), dat van geventileerde schijven had ik nog niet gezien.