10 January 2009, 22:20
4 kleine dikkere ringen voor tussen de injector en de houder. Deze leken op zich nog wel goed.
En 4 wat dunnere grotere ringen die om de houder zitten (voor tussen de houder en de motor). Deze waren uitgehard en dichte niet meer goed af.
Ik heb ze gewoon bij de Volvo dealer gehaald.
Zij wisten precies welke ik moest hebben en kosten in totaal 16 euro.
Was verder kwartiertje werk.
Je haalt met pijpsleutel 10 de houder van de injector los en haalt hem eruit.
Vervolgens draai je de benzine slang met sleutel 14 van de injector los (injector met sleutel 12 vasthouden).
Injector uit de houder drukken (ik deed dat met behulp van een bankschroef en een stukje hout)
Rubbertje vervangen en de injector er weer indrukken.
Rubbertje van de houder ook vervangen, benzine slang weer aankoppellen en houder weer terugplaatsen.
LET OP: zorg wel dat de injector er weer schoon ingaat. Troep in de injector zorgt niet echt voor betere prestatie's.
Als ik alleen de rubbertjes van de houder had vervangen was het probleem ook wel opgelost, denk ik.
Dat is dan echt in 5 minuutjes gedaan en kost maar 8 euro. (alleen sleutel 10 nodig).
De rubbertjes van de houders wilde ik loshalen maar brokkelde gelijk in stukken. Wist dus dat die te droog waren.
Werkelijk ongelooflijk dat zo'n minuscuul rubbertje zo'n verschil in rijplezier kan uitmaken.
En 4 wat dunnere grotere ringen die om de houder zitten (voor tussen de houder en de motor). Deze waren uitgehard en dichte niet meer goed af.
Ik heb ze gewoon bij de Volvo dealer gehaald.
Zij wisten precies welke ik moest hebben en kosten in totaal 16 euro.
Was verder kwartiertje werk.
Je haalt met pijpsleutel 10 de houder van de injector los en haalt hem eruit.
Vervolgens draai je de benzine slang met sleutel 14 van de injector los (injector met sleutel 12 vasthouden).
Injector uit de houder drukken (ik deed dat met behulp van een bankschroef en een stukje hout)
Rubbertje vervangen en de injector er weer indrukken.
Rubbertje van de houder ook vervangen, benzine slang weer aankoppellen en houder weer terugplaatsen.
LET OP: zorg wel dat de injector er weer schoon ingaat. Troep in de injector zorgt niet echt voor betere prestatie's.
Als ik alleen de rubbertjes van de houder had vervangen was het probleem ook wel opgelost, denk ik.
Dat is dan echt in 5 minuutjes gedaan en kost maar 8 euro. (alleen sleutel 10 nodig).
De rubbertjes van de houders wilde ik loshalen maar brokkelde gelijk in stukken. Wist dus dat die te droog waren.
Werkelijk ongelooflijk dat zo'n minuscuul rubbertje zo'n verschil in rijplezier kan uitmaken.