10 January 2009, 17:52
Hallo allemaal,
Super van al die reactie's. De motor loopt weer als een zonnetje. Kan natuurlijk nog beter maar hij loopt zeker acceptabel. Wat bleek: de rubbertjes van de injectoren trokken valse lucht. Rubbertjes vervangen en hij loopt weer als nieuw.
Het verschil in compressie is dus niet (echt) merkbaar tijdens het stationair lopen. En tijdens het rijden al helemaal niet.
Kortom: over het onderblok maak ik me dus niet zo'n zorgen meer. Wel blijft het feit dat de kop bijna uitgesteld is.
Nu heb ik van meerdere leden begrepen dat de klepsteeltjes iets af te slijpen zijn zodat er weer voldoende stelruimte is. Is dit inderdaad een oplossing voor de komende 100.000 km??? En zo ja. Is er iemand in de buurt van Friesland die dat evt. zou kunnen doen? Ik kan namelijk bijna alles uit elkaar halen maar weer terug in elkaar zetten wordt al iets lastiger. :-\
Super van al die reactie's. De motor loopt weer als een zonnetje. Kan natuurlijk nog beter maar hij loopt zeker acceptabel. Wat bleek: de rubbertjes van de injectoren trokken valse lucht. Rubbertjes vervangen en hij loopt weer als nieuw.
Het verschil in compressie is dus niet (echt) merkbaar tijdens het stationair lopen. En tijdens het rijden al helemaal niet.
Kortom: over het onderblok maak ik me dus niet zo'n zorgen meer. Wel blijft het feit dat de kop bijna uitgesteld is.
Nu heb ik van meerdere leden begrepen dat de klepsteeltjes iets af te slijpen zijn zodat er weer voldoende stelruimte is. Is dit inderdaad een oplossing voor de komende 100.000 km??? En zo ja. Is er iemand in de buurt van Friesland die dat evt. zou kunnen doen? Ik kan namelijk bijna alles uit elkaar halen maar weer terug in elkaar zetten wordt al iets lastiger. :-\