1 January 2009, 21:45
Alle blokken uit alle 240's passen erin. Wat je nu hebt is volgens mij redelijk zeldzaam in NL. De b200e b230e (te vinden in de 740) hebben een soortgelijk injectiesysteem als je nu hebt maar of dat door de jaren hetzelfde is gebleven weet ik niet. Met een carburateur (b21a, b23a, b230a) maak je het jezelf wat makkelijker qua techniek, met moderne injectie (b200f, b230f) veel moeilijker. Deze laatste zijn wel het makkelijkst/goedkoopst te vinden. Diesel heb ik niet zo'n idee van maar ik zou op LPG blijven rijden.
Hoe dan ook zou ik de auto lekker opknappen, een motorblok overzetten is niet moeilijk of duur (max. 300 euro ex arbeid, zie Marktplaats). Je hebt nog zeker 20.000 km de tijd, zo'n slechte (afwijkende) cilinder geeft niks zolang de auto nog start en vooruit komt.
Oh, misschien zijn de drie andere cilinders wel wat te hoog, zitten vast vol koolaanslag. Kan alleen maar beter worden met gestelde kleppen en doorrijden.
Hoe dan ook zou ik de auto lekker opknappen, een motorblok overzetten is niet moeilijk of duur (max. 300 euro ex arbeid, zie Marktplaats). Je hebt nog zeker 20.000 km de tijd, zo'n slechte (afwijkende) cilinder geeft niks zolang de auto nog start en vooruit komt.
Oh, misschien zijn de drie andere cilinders wel wat te hoog, zitten vast vol koolaanslag. Kan alleen maar beter worden met gestelde kleppen en doorrijden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969