1 January 2009, 20:38
Allereerst gefelictiteerd met de aankoop, maar direct daarna: mooi kl#te zeg!
Kleppen zijn bijna uitgesteld en een redelijk verschil in compressie; ik zou even terug gaan naar de tent waar je hem gekocht hebt.
Over kleppen stellen en de minimale dikte:
Wat info van de V700-site: (don't shoot the messenger)
Over de compressie:
13 bar is een perfecte waarde, hoe lager hoe minder, maar het gaat eigenlijk om het verschil tussen de 4 cyl.
als 3 cylinders 13 bar geven en 1-tje beduidend lager, dan heb je een probleem.
Als de druk onder de 10 bar gaat raken kan je wel spreken van een versleten/ defecte motor.
succes!
Kleppen zijn bijna uitgesteld en een redelijk verschil in compressie; ik zou even terug gaan naar de tent waar je hem gekocht hebt.
Over kleppen stellen en de minimale dikte:
Wat info van de V700-site: (don't shoot the messenger)
Citaat:Volvo gaat niet dunner voor de plaatjes dan 3.30.
Daaronder zijn ook mogelijkheden, tot 2.70 zonder aanpassingen aan je motor.
(Carlo Schmidt levert geen dunnere plaatjes dan 2.70)
Daarna: de klepsteel met 1.0 mm inkorten en je normale dikte stelplaat zit er weer in.
De kop hoeft niet gedemonteerd te worden, wel de nokkenas.
Na deze behandeling gaat de kop gegarandeerd nog weer 150.000 km mee.
Over de compressie:
13 bar is een perfecte waarde, hoe lager hoe minder, maar het gaat eigenlijk om het verschil tussen de 4 cyl.
als 3 cylinders 13 bar geven en 1-tje beduidend lager, dan heb je een probleem.
Als de druk onder de 10 bar gaat raken kan je wel spreken van een versleten/ defecte motor.
succes!
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)