20 July 2008, 23:44
Als die nippels er al gelijk afvliegen voorzie ik nog wel meer remellende. Alle leidingmoeren zullen vastgeroest zijn, draaien dol en leidingen veranderen in wokkels en breken daarna af, je houdt niks over. Ik zou ik de remmen voorlopig maar even met rust laten tenzij echt nodig. Begin met de hoofdremcilinder, deze kan je vervangen zonder ontluchten.
Sloperijen hebben niet veel Volvo onderdelen uit die tijd meer denk ik, en als ze die al hebben zijn ze net zo gaar als wat je nu hebt. Als je voor nog massieve schijven hebt kan je beter gelijk geventileerde schijven erop zetten, die passen zo op de naven en de remklauwen zijn veel makkelijker te vinden.
Aangenomen dat je de remklauwen van de auto af krijgt, kan ook vreselijk vast zitten en doldraaien allemaal. Anders vervang je complete veerpoot, 't is net Lego.
Achterschijven zijn van alle 240's hetzelfde, allemaal massief.
Sloperijen hebben niet veel Volvo onderdelen uit die tijd meer denk ik, en als ze die al hebben zijn ze net zo gaar als wat je nu hebt. Als je voor nog massieve schijven hebt kan je beter gelijk geventileerde schijven erop zetten, die passen zo op de naven en de remklauwen zijn veel makkelijker te vinden.
Aangenomen dat je de remklauwen van de auto af krijgt, kan ook vreselijk vast zitten en doldraaien allemaal. Anders vervang je complete veerpoot, 't is net Lego.
Achterschijven zijn van alle 240's hetzelfde, allemaal massief.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969