Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mijn pedaal zakt ver naar beneden.
Hoi Iedereen,

Ik heb mijn remklauwen gereviseerd en de HRC. Daarna nieuwe remvloeistof erin en in de juiste volgorde ontlucht. Zit nu geen lucht meer in het systeem en toch is het zo dat mijn rempedaal erg ver naar beneden zakt met remmen. Hij remt dan niet echt optimaal. dat niet optimale remmen kan eventueel komen door de remblokken die verwisseld zijn en iets meer over de rand van de schijf komt waardoor hij niet met het hele vlak op de remschijf komt. Maar dat hij zover zakt snap ik niet. Er zit geen lek in het systeem.

Wat kan dit zijn?

Alvast bedankt!

Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
Er zit dus nog steeds ergens lucht in de leidingen. :Smile
Bij ontluchten moet je niet te zuinig zijn, laat maar lopen die ventieltjes. ;D ;D
Slangetje eraan en in een fles laten lopen, stukken goedkoper als een botsing :o
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
mmmhhh, ok, heb er al wel een liter doorheen gespoten.

Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
Een liter is een redelijke hoeveelheid maar nog niet echt veel in de wereld van het 240-ontluchten. Voor gewoon doorspoelen heb ik laatst al een halve liter gebruikt, daar kwam geen belletje lucht aan te pas.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Weer een liter erdoorheen gespoten maar het probleem blijft het zelfde. als ik het pedaal intrap remt ie en daarna zakt het rempedaal nog verder weg als ik blijf drukken. kan het mijn rembekrachtiger zijn?

gr, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
Ja, ik heb de juiste volgorde aangehouden. eerst linksachter dan rechtsvoor de bovenste nippel dan linksvoor de bovenste nippel dan rechtsachter dan rechtsvoor de onderste 2 nippels en dan linksvoor de onderste 2 nippels.

Jeroen van der Wijst
Antwoord
Ik heb ontlucht dmv druk te zetten op het systeem. druk van 1bar. en niet dmv het rempedaal. Ik heb HCR niet vervangen en verder niets gedaan na de nieuwe cups.
Zou daar het probleem zitten?

Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
Waarmee kan ik het beste honen? Heb je daar gereedschap voor op de dremel? Ik denk dat ik anders de HCR uit een jongere auto halen om te kijken of dat beter werkt. wat ik zo heb gezien zit er geen roest in de hcr.

gr, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord
Gewoon de hele hrc vervangen, er zijn er zat en ze passen allemaal (of hebben sommige de uitgangen links en andere rechts?). Deze kan je ontluchten op de werkbank, en dan gauw erop zetten. Op deze manier heb ik nog nooit lucht in het systeem gekregen.

Bij slecht onderhouden cilinders ligt er op de bodem van de hrc een plasje water uit oververzadigde remvloeistof, en dat geeft een fijn roestgat. Dan is de hrc intern lek, als de cupjes zo'n gat passeren is de druk ineens weg.
En als er echt roest in de hrc zit ga je dat er niet uithonen, en als dat al lukt passen de cupjes niet meer. Zo'n roestgat is al gauw een paar tiende mm diep.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
ok bedankt! ik ga dat maar eens doen, want nu zal toch echt wel al het lucht uit mijn systeem zijn.

groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ABS uit 940 naar 740 zetten Rafiq 3 3.012 31 August 2021, 15:46
Laatste bericht: Marc1970
  Wat is de status van mijn remschijf aan de voorkant? SaddieN 4 4.011 25 May 2012, 11:33
Laatste bericht: Jambon
  Pedaal op de grond Ziko 4 4.128 11 December 2011, 22:39
Laatste bericht: Marc1970
  solid girling remschijf naar geventileerd 240R 4 5.018 28 November 2010, 19:37
Laatste bericht: 240R
  welke achter rem heeft mijn 240 DL 1983? Girling of Ate? MartjeB 16 11.557 14 February 2009, 16:54
Laatste bericht: MartjeB
  geen remdruk op pedaal biscione 19 12.748 23 July 2008, 23:28
Laatste bericht: biscione

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)